Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Liten fråga bara vad kommer du köra i hålrum du har nog skrivit det någon stans men frågar ändå.
Ja visst blir det bra! Nu är nästan allt värt det ;)

Cybermunk - Jag har köpt en massa olika hålrumsprodukter för att prova mig fram. Men jag satsar nog på ett tunnflytande lager, följt av ett tjockflytande. Jag har kikat inuti balkarna och det är inte alls farligt, mest skit och lite ytrost =) Har ni tips så är det bara att skriva!
Uppdatering: 27/2

Jag kör inte lika intensiva uppdateringar nu men det händer lite ändå! Här kommer någon bild på vad som pågår.

Kittning av hela underredet. Alla fyrkantiga hörn blir runda och alla kanter slätas ut, min teori är att det kommer bli lättare att hålla karossen fri från skit. (mer bilder senare)

Bild

Elektrolys på de sista delarna

Bild

Ett hett tips! Sandströms gasmask, finns som hel- och halvmask, är det bästa jag provat hitintills. Som ni kan se så har jag först ett partikelfilter följt av ett gasfilter.
Biltemas funkar men är inte alls lika bra vid starka ångor, dessutom tror jag att ventilerna bara funkar till 100% vid djupare in andningar.

Bild

Första behandlingen av det som ska lackas.

Bild
Du bilen kommer ju se bättre ut efter din behandling än den gjorde när den rullade av bandet.
volvo944gl - Domkraftsfästena svetsas så det håller!

cybermunk - Ja men det är ju inte så konstigt med tanke på hur lite dom koncentrerar sig på underredet =) För dom behöver det ju bara hålla ett x antal år, sen är det meningen att bilen ska vara ut tjänad och att en ny Volvo ska tas i bruk.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 21

Andelen bilister som behöver dra ett skote[…]

Har nu under några laddningar märkt a[…]

Felkod P074468

Xc90 2013 automat. En bekant till mig har felkoden[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]