Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Toppen blev klar idag. Han fick plana den 0,9mm av 1 möjlig och har provat den så alla ventiler är täta och dragit ur alla pinnbult så dom ska bytas mot nya. Väntar på torsdagen nu så jag får hem den igen och kan börja skruva :P

Med toppen planad nästan en mm borde ju motorn bli lite piggare också :D
Användarvisningsbild
av päpplet
Eländet är påställt och fullt fungerande till sist och efter en liten tur med chafför för att fira händelsen tänker jag nu gå och sova :P Fick en bild innan kamerans batteri dog men den blev kvar i garaget
Användarvisningsbild
av päpplet
huj jag har ONT i huvudet just nu. Kanske bkev nån öl för mycket igår :lol:

Bilen går men den går fruktansvärt dåligt på tomgång och dyker i varvet när jag släpper gasen. En kompis menade att det är för att toppen är planad så mycket att den behöver mera förtändning, stämmer det?
Användarvisningsbild
av päpplet
Har kollat felkoder nu och först hade jag ingen signal från knackgivaren. Rucklade på kontakten till den och nollade sen åkte jag en vända och då klagar den på att kylvätsketempgivaren är trasig så den går i linka hem läge så det är kanske därför den går så dåligt?
Givaren kanske inte gillade att åka tvättmasin tillsammans med toppen :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
jodå det kommer säkert fler.
Den ska nog inte rulla så mycket mer tror jag. Framhjulen glappar så det ramlar och slår i gupp, tror det är en spindelled som är totalkass. Växellådan viner och bakaxeln ramlar och leker rövare och sen misständer motorn och går på tok för fett så det blir nog en renovering i vinter hoppas jag :P

edit: Och eftersom låsringen på gasrullen saknas så har jag enbart fjädern på spjällhuset som trycker tillbaka gasen och nu har den börjat att hoppa av axeln helt med gashäng som resultat, har hänt två gånger idag att jag haft en tomgång på 3500 varv :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
nu kommer snön och jag har tre sommardäck och ett stenhårt reservhjul på bilen :mrgreen: Ska nog försöka att få fram en omgång 15" dubbdäck istället
av Strider
Med nabbat så går det fiiiiint att få goa ställ =D
Testa min åtafemti. Ingen höjdare i detta vädret. 2dm snö utanför dörren nu.
7/900 ska det va på vintern :twisted:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 75

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!