NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Billy
R-design paketet är verkligen snyggt. Nu hörde jag att det ska finnas även till XC90. Skulle sitta fint om det även kom till S80N/V70II också. Eller varför inte till C70.
Användarvisningsbild
av Kostas
FiddeUBC skrev:Någon som vet om R-design kommer finnas på 09orna också?
Provade förresten en 1.6D idag o blev helt såld... Nästa blir nog en diesel
Då kan du ju tänka dig hur SÅLD du blir när du testar en D5:a. Mitt råd är att du avstår från det om du känner att du inte har råd (Inget illa menat)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
HAHA nää jag fick prova en C30T5a och jaaa man blir helt sjuk i huvet. Jag funderar aknske på att välja en 2.0D 6växlad manuell i så fall. Men jag får se hur det blir nu i Mars när regeringen lägger fram hur de ska höja skatten på drivmedel. Ev hade det varit bra med en diesel eftersom vi tankar för runt 8-9Kr litern på Åkeriet.
av mojja
En D5a e verkligen rolig men en 2.0d med bsr programvara är inte långt ifrån lika pigg som en orginal D5a. En V70II med D5 orginal mot en 2.0d med bsr programmvara hänger inte med i något intervall. Testat massor med ggr och i olika hastigheter.

Jag har averkat 30 mil med Min v50 D5 manuell nu o det lilla som jag kört har varit väldigt posetivt.
Men det som imponerar på mig mest är att bilen känns så otroligt mer välbyggd och solid gemnfört med min förra s40 my07.
Inget skrammel inget som sitter löst inget vindbrus från rutorna i lite högre hastigheter inget knarr i stolarna o.s.v.
Allting känns genomarbetat och förbättrat helt enkelt, Lite mer premium om man säger så.

Hoppas att denna känsla fortsätter och inte rubbas med tiden som går.

//mojja
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
ahhhh nice, fint med svartmetallic!
Att bilen känns mer genomarbetat kan jag också bekräfta.
Men då lär det väl bli en 2.0D som nästa det blir ingen miljöbilspremie men det kan man skita i vilket, man blir lurad hur man än gör.
Vad kostar en 300mila service på en dieslmotor?
Användarvisningsbild
av Kostas
mojja skrev:En D5a e verkligen rolig men en 2.0d med bsr programvara är inte långt ifrån lika pigg som en orginal D5a. En V70II med D5 orginal mot en 2.0d med bsr programmvara hänger inte med i något intervall. Testat massor med ggr och i olika hastigheter.

Jag har averkat 30 mil med Min v50 D5 manuell nu o det lilla som jag kört har varit väldigt posetivt.
Men det som imponerar på mig mest är att bilen känns så otroligt mer välbyggd och solid gemnfört med min förra s40 my07.
Inget skrammel inget som sitter löst inget vindbrus från rutorna i lite högre hastigheter inget knarr i stolarna o.s.v.
Allting känns genomarbetat och förbättrat helt enkelt, Lite mer premium om man säger så.

//mojja
Mkt vill ha mer som bekant. Så har man en D5:a så vill man ju säkert chippa även den o då vinner den ju som du förstår. Men ursäkterna för att köpa ngt som är billigare kan vara hur många som helst, eller rättare sagt så många som behövs för att man ska känna att man gjorde rätt som inte slog till på den större motorn :mrgreen:
av mojja
Kostas skrev:
mojja skrev:En D5a e verkligen rolig men en 2.0d med bsr programvara är inte långt ifrån lika pigg som en orginal D5a. En V70II med D5 orginal mot en 2.0d med bsr programmvara hänger inte med i något intervall. Testat massor med ggr och i olika hastigheter.

//mojja
Mkt vill ha mer som bekant. Så har man en D5:a så vill man ju säkert chippa även den o då vinner den ju som du förstår. Men ursäkterna för att köpa ngt som är billigare kan vara hur många som helst, eller rättare sagt så många som behövs för att man ska känna att man gjorde rätt som inte slog till på den större motorn :mrgreen:

Hmm läste du hela min föregående text?
Jag e ju trådskapare här och även i D5 manuell tråden.

Jag har en V50 D5 manuell ute på gården och jag kommer även optimera denna med bsr programmvara.
Det jag skrev var att en orginal D5a mot en 2.0d med bsr programmvara går jämnt.
Att ta in pengar i bilden känns rätt så meningslöst då jag tror att jag har det bättre ställt än dig.
Vad var det mycke ville ha mer krediter?

//mojja
Användarvisningsbild
av Kostas
mojja skrev:
Kostas skrev:

//mojja
Hmm läste du hela min föregående text?
Jag e ju trådskapare här och även i D5 manuell tråden.

Jag har en V50 D5 manuell ute på gården och jag kommer även optimera denna med bsr programmvara.
Det jag skrev var att en orginal D5a mot en 2.0d med bsr programmvara går jämnt.
Att ta in pengar i bilden känns rätt så meningslöst då jag tror att jag har det bättre ställt än dig.
Vad var det mycke ville ha mer krediter?

//mojja
Jag menade bara att det låter så dumt att jämföra en sämre men chippad bil med nåt som blir ÄNNU bättre om även det är chippat ;)
Men jag ber om ursäkt, jag läste inte hela tråden. Kul att du oxå kör D5. Då har vi lika trevliga bilar då. Sen ska vi väl som du säger inte blanda in pengar här. Sorry.

(För övrigt om vi ändå ska mäta lite så överlåter jag D5:an till sambon nu framåt våren då jag tar ut Miatan ;)
Där kan vi snacka om rolig bil. Men det var bara en parentes.)

Låt oss veta om/när du chippat din bil. Skulle vara intressant att läsa om resultatet
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 21

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]