Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har min dykt upp. Leverans vecka 28, köplats 4986
skyrazer skrev:Kul! Samma här!! :D
Lev. v. 21, köplats 3658! Woop woop!
v21? men vad f*n... jag beställde ju en vecka före dig

Vilka fälgar tog du? Titania eller Freja?
Jag valde Freja och vet att säljaren sa nått om att leverantören hade problem med att få fram dessa och att det ev kunde påverka leveranstiden...

edit... sorry såg att du hade beställt summum, är ju andra fälgar då.
SagaPer skrev:Husk å bestille DAB-forberedelse eller DAB-radio. I Norge stenger FM-nettet i 2017 og i Sverige skal man i 2015 bestemme om FM-nettet skal stenges i 2022. Uten DAB-prep kan ikke DAB-radio ettermonteres (status pr 2015).

Les min tråd om dette: http://forum.vccn.no/showthread.php?412 ... prep-kabel
Sent om sider... Nu har vi kollat detta med DAB hos Bilia och DAB-prep är inte möjlig på Svenska marknaden enligt säljaren (han ringde två instanser på Volvo och kollade).
Dock ser han att det med stort sannolikhet kommer gå att eftermontera någon form av DAB-mottagare i bilarna så småningom så vi kör vidare utan DAB eller DAB-prep.
Idag låses för övrigt beställningen och går in i skarp produktionsplanering :D
Någon som vet varför D5 awd 220hk kostar 38.100kr mer än D4 awd? 181Hk Låter helt orimligt med den prisskillnaden när det är bara mjukvara som skiljer + 39hk mer. Kan inte bli många sålda D5or. Förra modellåret var det 15tkr i prisskillnad.
simonhalmstad skrev:Någon som vet varför D5 awd 220hk kostar 38.100kr mer än D4 awd? 181Hk Låter helt orimligt med den prisskillnaden när det är bara mjukvara som skiljer + 39hk mer. Kan inte bli många sålda D5or. Förra modellåret var det 15tkr i prisskillnad.
Är du säker på att hårdvaran är samma? Har för mig att jag läste någonstans att D4 har två fasta turboaggregat medan D5 har ett fast och ett variabelt.
simonhalmstad skrev:Någon som vet varför D5 awd 220hk kostar 38.100kr mer än D4 awd? 181Hk Låter helt orimligt med den prisskillnaden när det är bara mjukvara som skiljer + 39hk mer. Kan inte bli många sålda D5or. Förra modellåret var det 15tkr i prisskillnad.
Samma HW.

D5 går inte in i den tjänstebils-budget som de flesta har. Därför har Volvo strypt motorn elektroniskt och prissatt D4an så den ska gå in.
Hej!

Jag har också beställt XC70 D4 AWD Sport Classic. Köplats just nu 3965, lev v22 står det.

Tog min i Rich Java metallic, såg grymt snyggt ut. Sen slängde jag på stänkskärmar fram och bak samt delbart drag.

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]