Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Franke
Lustigt. Jag har oxå en XC70 -06 som det blev exact samma fel på. Började med knäppningarna, för att sedan bli helt tyst. Följt av plötsliga utbrott på hög volym. Mycket irriterande. Jag har uppgraderat bilen från high performance till premium, och i samband med det noterades att högtalarna i bakdörrarna inte spelade hur jag än ställde in.

Men nu har min hu 850 som sagt gett upp. Jag tycker att priset på HU 850 fortfarande ligger väldigt högt, även begagnat, så jag skaffade en HU-650 från Vimmerby bildemont istället. Kostade bara 800:- så det var värt att chansa. Den passade perfekt, och nu spelar alla högtalare som det ska. Är riktigt bra ljud! Klart att det hade varit kul med Dolby funktionerna, men jag är inte säker på att de ger bättre ljud.

Även osäker på om centern spelar, ser ingen anledning till att den inte skulle göra det, men det finns ingen center kontroll i menyerna iaf.
av Franke
Nej, den har inte center tyvärr. En annan sak som har varit ett problem är backvarningen, men nu när HU´n byts ut så fungerar varningen igen plötsligt.
Skönt att man köpa nya sensorer för flera hundra €.

Är det annan backspegel i bilar med premium sound? Den nuvarande vibrerar oroväckande när man drar på med det nya högtalarpaketet...

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]

Vaccumslangar till 940

Har du koll på vad det är för dime[…]