Moderator: Moderatorer

MrZ83 skrev: sön 07 feb 2021, 09:42 Fick hem en rabattkod på 20% hos bilia, gäller på tillbehör och tjänster. Gäller detta på polestar optimering också tro? Är det värt 7500 isåfall? Är en xc70 d3 2011
en D3 awd?
om det är det så får du från 163-225hk samt 420-460nm

om inte awd tror jag inte vanlig D3 har polestar eller fanns till..BSR har däremot trim
av MrZ83
Precis. Med awd, enl bilia så ska det fungera och bli dom siffrorna. Men ör det värt det? Och vad blir bränsleförbrukningen? Många chip påstår att den sänks, men hur är det med polestar?
MrZ83 skrev:Precis. Med awd, enl bilia så ska det fungera och bli dom siffrorna. Men ör det värt det? Och vad blir bränsleförbrukningen? Många chip påstår att den sänks, men hur är det med polestar?
Tror dom räknar på att det krävs mindre belastning av motorn för att uppnå samma prestanda (justering av kurvorna), men räkna hem en sån sak är nog rätt svårt, speciellt eftersom högerfoten gärna blir lite tyngre i samma veva 8-)

Lite skillnad på t.ex. lastbilar som går långt längre än vad personbilar gör (generellt), där kan man troligen räkna hem bränslebesparingarna lättare.
fjohan82 skrev: lör 06 feb 2021, 16:51
Haggee skrev: lör 06 feb 2021, 14:18
fjohan82 skrev: lör 06 feb 2021, 14:06

Bilen har Polestar i grunden, så exempelvis växellådans omprogramering ligger kvar.
Det blir en helt annan upplevelse med BSR (valde steg 1+).
Valde även att behålla PPC-boxen, så det är bara att lägga in igen efter service om det har raderats.
Är ute och testatr den på en längre runda idag, en barnlek att komma om där Polestar inte kunde rå på det. Se är det klart att jag inte ligger och vrålkör och pressar bilen dagligen, men man vet att 270/530 finns där om det behövs.
Så när du har vart inne på Volvo o fått ny mjukvara så försvinner BSR, men då kan du lägga in den igen med din PPC-box? Försvinner Volvos nya mjukvara då eller kommer BSR ligga på den mjukvaran? Jag har själv en V70 2011 med D3, Polestar har ingen optimering för denna motor så jag funderar på BSR. Tycker växellådan är lite dum/seg på v70n, undra om BSR skulle göra nån skillnad på just växellådan?
Precis, BSR kan försvinna om Volvo lägger in ny mjukvara. Om detta sker och man måste lägga in BSR på nytt händer inget med den mjukvaran Volvo har lagt in.
Detta är en anledning till att jag valde att köpa en PPC-box.
Om man sen byter bil så kan man fortsätta att använda denna boxen till nya bilen.
Har du märkt nåt på bränsleförbrukningen?
MrZ83 skrev: sön 07 feb 2021, 12:02 Precis. Med awd, enl bilia så ska det fungera och bli dom siffrorna. Men ör det värt det? Och vad blir bränsleförbrukningen? Många chip påstår att den sänks, men hur är det med polestar?
Jag skulle inte säga att förbrukningen kommer bli stor marginal i skillnad, då jag inte haft polestar eller trim överlag kan jag inte uttala mig angående det. Men med polestar blir välxlingar och dylikt rappare och vid högre hastigheter bör du se skillnad. https://engineered.polestar.com/lv/prod ... -gear-2011. Jag säger.. bara och köra, om 20% går att utnyttja på polestar, då bilia brukar ha 20% då och då, dock på all deras sortiment.
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
av MrZ83
Ska höra med dom. Fick rabatten då bilen är relativt nyköpt av mig. Så det är en välkomstrabatt. Bilen är manuell för övrigt, så rappheten i växlingarna beror på min snabbhet😁
Haggee skrev: sön 07 feb 2021, 12:25
fjohan82 skrev: lör 06 feb 2021, 16:51
Haggee skrev: lör 06 feb 2021, 14:18

Så när du har vart inne på Volvo o fått ny mjukvara så försvinner BSR, men då kan du lägga in den igen med din PPC-box? Försvinner Volvos nya mjukvara då eller kommer BSR ligga på den mjukvaran? Jag har själv en V70 2011 med D3, Polestar har ingen optimering för denna motor så jag funderar på BSR. Tycker växellådan är lite dum/seg på v70n, undra om BSR skulle göra nån skillnad på just växellådan?
Precis, BSR kan försvinna om Volvo lägger in ny mjukvara. Om detta sker och man måste lägga in BSR på nytt händer inget med den mjukvaran Volvo har lagt in.
Detta är en anledning till att jag valde att köpa en PPC-box.
Om man sen byter bil så kan man fortsätta att använda denna boxen till nya bilen.
Har du märkt nåt på bränsleförbrukningen?
Nej, tveksamt om skillnaden blir så speciellt stor.
  • 1
  • 1444
  • 1445
  • 1446
  • 1447
  • 1448
  • 1912
D4 VEA dricker olja

Nya turbon kommer imorgon. Blir att lyfta ur motor[…]

Hej hjälper en kompis med en c30 . Han skicka[…]

Hej! Har en B230 motor på ett stativ som int[…]

Räkna med att inom några veckor lä[…]