Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Tottoman
Jag hittade 2014a och la in, det verkar fungera som det ska, i väntan på att dicen ska anlända håller jag på att labba lite här.

Jag har problem med att få fram referensinformation gällande CSC (Kundsymptomkoder) i "offlineläge". Jag får upp trädet med de olika CSC, men sedan händer inget mer. Visst skall det väl gå att komma åt informationen rörande dessa utan att vara ansluten mot bilen?

Bild
Användarvisningsbild
av leiwi
Tottoman skrev:Jag hittade 2014a och la in, det verkar fungera som det ska, i väntan på att dicen ska anlända håller jag på att labba lite här.

Jag har problem med att få fram referensinformation gällande CSC (Kundsymptomkoder) i "offlineläge". Jag får upp trädet med de olika CSC, men sedan händer inget mer. Visst skall det väl gå att komma åt informationen rörande dessa utan att vara ansluten mot bilen?

Bild

dessa ligger centralt lagrade hos volvo och kan inte nås utan inloggning
av Tottoman
Idag fick jag paket av Yolanda Fjong eller vad hon nu hette. ;)

Skickades med DHL i lördags morse, i eftermiddags anlände den. Ingen tull eller moms, värdet angivet på paketet 40 dollar...

Allt fungerade perfekt med den Vida 2014a jag hade installerad sedan innan. Vet inte om jag hade tur med tanke på vilka problem många andra har. Kör på min vanliga brukslaptop med Win 7 Ultimate 64b, det enda jag ändrat är att jag nedgraderat IE till åttan, använder inte den webläsaren i vanliga fall ändå...
av specos
Hjälp mig nu. Jag fick enheten idag inkl en skiva VIDA2014A. har installerat den. Den enda genväg som skapas är den till DICEDiagnostics - alltså där man kan testa själva DICE-enheten.
Det installeras en del andra program, men vilken fil är det som man skall öppna och logga in i VIDA? Ja har någon som heter Login och någon som heter Monitor. Händer inget när man klickar på dem. Hängde även med en patch som jag inte riktigt vet hur jag skall bete mig med.

Korrespondensen verkar fungera enligt Diagnosprogrammet (det är något självtest som inte funkar...), men det hjälper ju inte när jag inte hittar rätt program att köra.
Har fått skapa en virtuell partition med Win7Pro och det blir rätt slött och installationen tog en hiskelig tid.
av Tottoman
Det låter inte som det installerats riktigt åt dig. Du skall ha en ikon som heter "Vida all in one" på skrivbordet. Patchen skall köras direkt under C:
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja installerade Vida 2014A idag. Fick fyra nya ikoner på skrivbordet och två på aktivitetsfältet (VIDA running och VIDA eUpdate)
Allt stannar upp i webbläsaren med en vit sida. http://localhost/Vida

Win7 Pro
IE10

Vet inte riktigt vart jag ska börja...
av Tottoman
Startar du genom att klicka på "Vida all in one"? Har du kört patchen?

Perra83 skrev:Ja installerade Vida 2014A idag. Fick fyra nya ikoner på skrivbordet och två på aktivitetsfältet (VIDA running och VIDA eUpdate)

Win7 Pro
IE10

Användarvisningsbild
av Perra83
Tottoman skrev:Startar du genom att klicka på "Vida all in one"? Har du kört patchen?

Perra83 skrev:Ja installerade Vida 2014A idag. Fick fyra nya ikoner på skrivbordet och två på aktivitetsfältet (VIDA running och VIDA eUpdate)

Win7 Pro
IE10

Japp på pricken!

Testade igen. Körde patchen från skivan och startade om datorn.

Startade via "Vida all in one" och fick nu upp detta
HTTP Status 404 - /Vida

--------------------------------------------------------------------------------

type Status report

message /Vida

description The requested resource (/Vida) is not available.

--------------------------------------------------------------------------------

JBoss Web/7.0.13.Final
Användarvisningsbild
av Perra83
Testade att högerklicka på ikonen på skrivbordet "Vida-all-in-one" och valde "Kör som administratör" Nu kom det fram så jag fick logga in.

Kan ja välja svenska? Valde till det i installationen.
  • 1
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 241

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60