Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Momentum skrev:
Amli skrev: en MY11 den 1/6 2010?
Ähhh - Det är ju lite sent :) , tog ut min MY2004 redan till påsk 2003, det är tidigt det..........
Hahaha.
Användarvisningsbild
av pixelworks
Aresso skrev::D :D

Ja, då har man fått sin nya V70 D3 MY11! Tre veckor snabbare än beräknat. Tack för den Volvo!

Jag hämtar den i morgon hos bilhandlaren men var nere och kikade på den redan idag. Utseendemässigt och finishmässigt överträffar den mina förväntningar med råge. Ska bli en trevlig bekanskap att göra med V70:n. Det är min första Volvo.

Det är en fin dag idag! :mrgreen:
Kanon Aresso!! :D Stort grattis på den!! .... du får berätta hur den är - vad du tycker om den ... och då vill vi se bilder!! :mrgreen:

Fantastisk känsla!! .. ser fram emot den jag också! :wink:
Användarvisningsbild
av Aresso
Tack Pixelworks!

Jag hämtade som sagt ut den igår och vad ska man säga. Jag har bl a min fullutrustade Saab 9-5 2,0 Sportcombi att jämföra med.

V70:n är helt enkelt toppen och den bästa bil som jag ägt.

Komforten är prima och andas premium, sköna säten och man har fin sikt. Det känns rymligt med det ljusa lädret och takluckan. Passagerarna sitter mycket bra i hela bilen. Ratten och styrningen svarar mjukt och följsamt. Motorn, D3, går tyst och fint, "råmar" lite vid 2100 varv men går sedan över till ett mer kattliknande spinn. Ganska bra klös när man kommer ut på landsvägen. Förbrukningsmässigt ligger jag just nu på c:a 0,7 l/mil i blandad körning.

Bromsarna svarar bra och väghållningen är mycket fin. ABL Xenon-ljusen lyser mycket bra framåt och åt sidorna. Dock är inte ABL-funktionen lika bra som Opel Insignias, där finns det klara förbättringspotentialer för Volvo. Visst märker man att man har ABL men funtionen känns lite mesig i jämförelse med just Insignian.

Jag har lite kvar att utforska på V70:n, bl a stereon High Performance och dess equalizer-inställningar, utnyttjandet av iPhonen genom Bluetooth (redan synkat) samt MP3-spelarkopplingen genom USB-porten.

Jag skickar några länkar med bilder på bilen. Känn er fria att komma med frågor. Jag är ingen mästerfotograf men hoppas att de duger.

http://img706.imageshack.us/img706/8738/052or.jpg
http://img697.imageshack.us/img697/4660/044uq.jpg
http://img576.imageshack.us/img576/2453/043z.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/9526/041qws.jpg
av Twendor
Gratulerer med en fin bil :-)-)
Flotte felger.

Volvo har brukbare ABL lys på de fleste bilene sine.
Men på XC 60 har de kanskje markedets beste ABL.
Tror dette kommer på S60 også, men de har jeg ikke prøvd.

Du får ha en fin sommer i ny bilen. :D
Vennlig hilsen Twendor.
av Amli
Aresso, grattis till din nya bil! Den såg riktigt bra ut :-)-)
Användarvisningsbild
av Aresso
Tackar, allihopa! :)

Ja, jag är verkligen nöjd. Nu blir man istället lite petig och har synpunkter på att registreringsskylten slamrar lite när man stänger bakluckan osv. :wink:

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet". - Farbror Barbro
Användarvisningsbild
av V9097
Snygg bil! Valet av färg, fälgar, klädel och panelinlägg är mitt i prick!

Det är med glädje jag noterar att V70 fått dekorsömmen på innerdörrsidan

Hur är det med nackstöden i baksätet. Har de uppdaterats på 2011? Det ser ut på bilderna som den har en annan infästning mot ryggstödet än tidigare.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Grymt vad apelsinskal-lackering man gör nuförtiden. Min är likadan.

Bild
Användarvisningsbild
av Aresso
V9097 skrev:Snygg bil! Valet av färg, fälgar, klädel och panelinlägg är mitt i prick!

Det är med glädje jag noterar att V70 fått dekorsömmen på innerdörrsidan

Hur är det med nackstöden i baksätet. Har de uppdaterats på 2011? Det ser ut på bilderna som den har en annan infästning mot ryggstödet än tidigare.
Tackar! En sak som jag inte nämnde är just nackstöden fram. De är grymt sköna, jag har faktiskt aldrig upplevt bättre nackstöd på en bil. Om de är nydesignade eller inte för MY11 vet jag ej. Nackstödet bak i mitten, går att trycka ända i botten ner för att inte skymma vid backning.

Nu ska jag i alla fall ringa till BSR för trimningen. Alltid gött med lite extra kusar i motorn. :)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 21

Kommer få överta en V60 T6 Ultimate 202[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande