Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Det är ju inte ens lönt idag att köpa en 2-3 år gammal bil tycker jag. , men det lär nog alltid finnas köpare till de bilarna iaf......eller
Användarvisningsbild
av MartinS
Personligen tror jag verkligheten kommer ikapp för privatleasandet, men jag kan ha fel...
av Lövet
Privatleasingen sponsras idag hårt av generalagenterna. Det innebär att deras finansbolag om 3 år kommer sitta på oerhört stora lager av bilar som inte kommer kunna säljas till månadskostnader som är lägre än de nya (om generalagenterna fortsätter sponsra). Det kommer leda till minst sagt spännande situationer. Hur kul är det med en totalkostnad på sin 3 år gamla VW Polo på 2395:- när en ny kostar 1995:-?
av Malmstroem
På vilket sätt skiljer sig privatleasing från företagsleasing när det gäller det kommande lagret?

Volvo säljer redan dryga 70% av bilarna till företag -- som nästan alltid leasar dem. Företagsbilarna har oftast ännu bättre villkor än privatleasing.

Jag tror inte det blir några problem om tre år -- jag tror inte heller att andelen privatleasing minskar. Jag misstänker att fler och fler som väljer ny bil kommer att leasa den.
av Lövet
Skillnaden är exempelvis att vid företagsleasing är kunden många gånger ansvarig för restvärdet och äger bilen. (Även om båda varianterna förekommer). En annan är att privatleasing är hårt fokuserat på vissa modeller. Om det kommer tillbaka 2.000 snålutrustade vita Golfar 1.6 Multifuel som alla har gått 4500 mil är det en annan sak att omsätta än unikt specade tjänstebilar.
av oykkh
Volvo tittar ju på att även ha privatleasing på begagnade bilar sen. Volkswagen har ju det. Men dom går inte ut med det. Så vill man komma lite billigare undan kan man ju be om en offert på en passat som är demobil eller varit tjänstebil inom vw tex. I usa har man oxå privatleasing både för nya och beg bilar. Som sagt tror att detta med leasing och care by volvo är framtiden för dom kunder som gillar och vill byta bil ofta. Visst det billigaste är väl att köpa en 5 år gammal volvo och sen ha den i 5 år. Men ni kan ju tänka er hur omodern den kommer könnas vad gäller nya assistans system; sensus nav och allt som nu finns .

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
av KrilleW
Care by Volvo var absolut ingenting för mig. Det skulle kosta mig nästan 1500kr mer i månaden än trafitionell privatleasing. Och det enda mervärdet för mig i Care by Volvo är att man har nybilsgaranti genom hela treårsperioden. Och möjligtvis att det ingår ny uppsättning hjul om de mot förmodan hinner hinner ta slut på 4500 mil.
Användarvisningsbild
av Derank
Du kan ju redan idag leasa ettåringar hos bla Audi, det har de haft ett tag, men det är sällan lönt, skiljer för lite till nytt.
av oykkh
Derank skrev:Du kan ju redan idag leasa ettåringar hos bla Audi, det har de haft ett tag, men det är sällan lönt, skiljer för lite till nytt.
Ja precis. Antar att det gäller alla V.A.G tillverkare. Jag jämförde med en ny passat alltrack och en demobil som hade rullat 450mil. Va ett par hundralappar billigare i månaden. Sen som ngn skrev innan. Om det skulle bli för många leasingbilar som kommer in samtidigt kan jag tänka mig att ÅF skickar iväg en del till ngn handlare dom har avtal med som säljer den åt dom.

Skickat från min iPad med Tapatalk
av oykkh
KrilleW skrev:Care by Volvo var absolut ingenting för mig. Det skulle kosta mig nästan 1500kr mer i månaden än trafitionell privatleasing. Och det enda mervärdet för mig i Care by Volvo är att man har nybilsgaranti genom hela treårsperioden. Och möjligtvis att det ingår ny uppsättning hjul om de mot förmodan hinner hinner ta slut på 4500 mil.
Jag kan hålla med dig lite där. Nu vet jag inte exakt vad du skulle ge men tycker ändå att det är bra att Volvo erbjuder båda alternativen. Desto mer val vi konsumenter har desto bättre är det. Vi är ju alla olika. Vissa vill ha full trygghet andra inte. Vissa vill köpa/leasa sin bil fysiskt hos en ÅF vissa kan tänka sig att beställa bilen online och slippa säljarna och att diskutera rabatter osv. När skulle du få din bil?

Skickat från min iPad med Tapatalk
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 22

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]