Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Upptäckte punka på ett däck igårkväll. Fyllde upp, körde runt ett tag, bilen larmade inte för lågt tryck. Hoppades och inbillade mig att det var en engångsgrej. Kollade nu på morgonen, jorå luft har gått ur. Kör försiktigt ner till macken 3min bort och kollar trycket, 0.7 bar.
Tur att 245/35/21 Pzero är jättebilligt..... :bored:
Kan ju gå att laga beroende p vad det är, eller ventilen :)
@batmac, håller tummarna! :D

@Micce1980, förhoppningsvis går det att laga. Har två däckverkstäder ca 5min bilfärd hemifrån så jag tänker att jag kastar på mina vinterhjul (dubbfria) och kör bort med hjulet så får de kolla, hoppas bara att de hinner kolla under dagen för tydligen har varenda jävla däckverkstad i närområdet stängt på helger.
Det blev en ganska lång stund i tvätthallen. Med all stress runt omkring så var det skönt att bara ta det lugnt och skrubba bil ett tag. Körde med RWs asfaltslösare och tror jag fick bort det som går att få bort. Tyvärr ser jag mer och mer repor, stenskott, lacksläpp ju mer jag kollar på den. Känns inte alltför motiverande att fixa saker.

Skulle försöka montera stänkskydd bak men dom passade inte. Dålig passform generellt och ett av skruvhålen var inte ens nära. Fram ser ut att kunna monteras utan problem, men ska fixa rosten där till helgen så det kändes onödigt att montera. Får väl höra av mig till skruvat, men det var rätt modell, reg-nr ifyllt och OE-numret verkar rätt.

Bild
grillchips skrev:Upptäckte punka på ett däck igårkväll. Fyllde upp, körde runt ett tag, bilen larmade inte för lågt tryck. Hoppades och inbillade mig att det var en engångsgrej. Kollade nu på morgonen, jorå luft har gått ur. Kör försiktigt ner till macken 3min bort och kollar trycket, 0.7 bar.
Tur att 245/35/21 Pzero är jättebilligt..... :bored:
Far min råkade ut för liknande på nästan nya PS4s. Tyvärr hade spikjäkeln satt sig verkligen precis på kanten av däcket vilket inte gjorde det möjligt att laga. Förhoppningsvis är det något som satt sig undertill för då ska det inte vara några problem att laga.
@peppepp, fasiken vad trist. Känner med honom, fick precis beställa nytt gummi, P-Zero. Tog av hjulen förut och inspekterade närmare och visst satt skruvjäveln precis i kanten på däcket. Skickade bilden till en vän som jobbar på Volvoverkstad och han sa att de tyvärr inte kommer laga det där. Så nu är man initialt 2300kr fattigare, återstår att se vad kostnaden för att kränga på skiten blir... :D
Igår satte jag på sommardäcken och tankade.
Idag fick jag en kram från Rumänien när jag stod still och skulle svänga höger till parkering.
En svenskreggad skrotbil. Polis tillkallades!
IMG_20200515_174244.jpg
IMG_20200515_174244.jpg (356.3 KiB) Visad 787 gånger
Kollade lufttrycket på V60n efter gårddagens varning, ett av däcken hade tappat 0,8. Fyllde upp och kalibrerade, ingen varning än så länge. Däremot så är jag ganska säker på att den har problemet med vinande balansaxlar, jag har dock inte riktigt uppfattat om detta är något som är dåligt på fler sätt än att det är irriterande? Lät ju som att det var något man skulle få stå för själv.

Slutligen varit inne och provkört en Kia Ceed SW plugin-hybrid då det är ganska bra erbjudande på privatleasing. Det var ju inte så man blev golvad av kraften direkt, men ganska trevlig ändå. Blir nog inget i dagsläget dock.
  • 1
  • 1316
  • 1317
  • 1318
  • 1319
  • 1320
  • 1912
Fel på CAN BUSS? Fläkten snurrar ej

Lämnade in hos mekaniker som bytade hela fl&a[…]

Vanligt ställe där slang från IC s[…]

Hej! Har en v70 1,6 drive -12 som gått 31x m[…]

Beställa ny V90 T6 recharge