Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oykkh
Va inne idag i volvo showroom och kikade på nya leasing concept care by volvo. Mycket bra upplägg. Allt ingår och man får även tillgång till bilpool och lånebil vid service etc. Nör man bygger bilen på volvos hemsida så dyker leasing priset upp direkt istället för kontant pris. Typ som detta ex....

Bild

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
av sprattlas
oykkh skrev:Va inne idag i volvo showroom och kikade på nya leasing concept care by volvo. Mycket bra upplägg. Allt ingår och man får även tillgång till bilpool och lånebil vid service etc. Nör man bygger bilen på volvos hemsida så dyker leasing priset upp direkt istället för kontant pris. Typ som detta ex....

Bild

Det där såg billigt ut för att vara en Inscription..
av oykkh
Ja bra priser. Allt va inkl moms och med garanterat restvärde. Min offert från Upplands motor blir nästan 1000kr dyrare i månaden. Även gratis hyrbil från hertz ingår vid behov. Detta koncept tror jag på.

En XC60 som ni pratar om här i tråden låg på mellan 5-6000kr. Minns att R design kostade 5600kr i månaden

av oykkh
MB77 skrev:Var kan man se priserna? På Bygg Din Volvo får jag upp billån och tjänstebil.
Detta är en helt exklusive produkt som bara finns i deras showroom i kungsträdgården i Stockholm. Det ska komma online senare men just nu bara bygg din bil hos dom som funkar. Och man beställer bilen på skärmen direkt av volvo. Därför är priserna bättre än hos ÅF berättade han. Jag antar att i framtiden vill volvo bara sälja/leasa ut bilar online istället för sina ÅF. Likt tesla och nya Lynk&co

av oykkh
linnnet skrev:Vet du om det bara riktade sig till privatpersoner?
Gällde både företag och privatpersoner sa dom. Men det va på 36 månader och 1500mil om året. Garanterat restvärde. 5990kr för en V90 T5 aut inscription inkl allt är riktigt bra pris. Vilken ÅF ska matcha det??

av oykkh
Det kollade jag inte tyvärr. Men han sa att man kunde skräddarsy så det passade sig själv. Jag tror på detta koncept. Idag vill ju folk byta bil oftare eftersom det kommer ny teknik och utvecklingen går betydligt snabbare än förr.

av sprattlas
oykkh skrev:Det kollade jag inte tyvärr. Men han sa att man kunde skräddarsy så det passade sig själv. Jag tror på detta koncept. Idag vill ju folk byta bil oftare eftersom det kommer ny teknik och utvecklingen går betydligt snabbare än förr.

Jag tror det är framtiden faktiskt.. men jag undrar vad som händer med alla begagnade (2-3 år) bilar då månadskostnaden inte blir så mycket lägre att det ska kännas vettigt.. om man inte köper en billig begagnad då förstås.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 22
Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem