Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Brainy: jag var visst lite otydlig, på norra (eg. nordvästra) sidan av Stockholms förorter då jag huserar i Bromma så varken Uppsala, Gävle eller Sundsvall är aktuellt. Det jag menade var att jag inte vill behöva ge mig ut på Essingeleden och tuta vidare ända till Tumba för närmsta butik utan hellre sett en butik i ex Barkarby eller som det blir nu; Veddesta. :)

Med det sagt så blir det plötsligt mer OK att åka 10min för att köpa nya lampor a 25kr/st eller vad de nu må ha kostat, än att åka i drygt 30-40min för samma sak (och på vägen få en jädra massa huvudvärk av de oändliga bilköerna.)
Senast redigerad av 1 grillchips, redigerad totalt 0 gånger.
Perra83 skrev:De flesta personbilsdäck har ett max på 51psi och det är nog ca 3,6bar. 2,8-3 bar brukar jag ha i 18" däck och lite mindre i 17".
Billiga däck kan ha ett lägre maxtryck. Michelin har säkerligen 51psi som max.
Har originaldäcken från fabrik på C30n och det är Michelin pilot sport eller nått och där ligger trycket på ca 3bar.
Aha! Härligt när det finns standarder!
Nu är bilen på verkstad, meken ringde nyss och sade att det felkodar på att kylfläkten är blockerad, den verkar ej kunna gå på maxvarv. Det har triggat ett antal gånger i sommar så han tror det är felet. Av nån anledning går inte detta på nybilsgarantin trots att jag rapporterade felet innan den gick ut? Hursomhelst så går det på Bilias maxitrygg så nåt litet fick man ju tillbaka för att ha köpt den från det eländiga företaget.
Nehepp! Inga fläktar finns i stockholms reservdelslager. Var vänlig återkom nästa onsdag (S) Bilia (S) Bilia (S) Bilia (S) Bilia (S) Bilia (S) Bilia (S)
Bilia ringde upp efter att jag gnällt på deras facebooksida om hur värdelösa jag tycker de är. De skulle kolla upp vem som bokat mitt samtal och börjat hela den här strultkarusellen genom att ta bort min felsökningsbokning och titta på rutinen med att tvinga kunden att göra sånt vid service, killen lät sympatisk och verkade förstå att det var dåligt för kunden. De skulle kika på om man kunde ordna något rabatt på rekond som plåster på såren, han skulle återkomma nästa vecka. Även om det inte tar bort allt krångel som varit känns det trotsallt seriöst att de tar sig tiden att fråga om ens erfarenheter och återkoppla det med en vanlig liten konsument. En liten tumme upp till Bilia.
Man får vara glad för det lilla, förhoppningsvis blir många andra glada i framtiden om förändring nu sker så en rekond är ju inte fel. ;)
Nu har det legat ute orginal Ixion II med de blanksvarta detaljerna i mått 18*7,5" orginal V40-fälg på blocket i över en månad, lite högt pris kan jag tycka men kunde jag pruta ett par tusenlappar blir jag våldsmt köpsugen. Tycker verkligen Volvo lyckades med en 10-poängare vid uppdateringen av Ixion!
Användarvisningsbild
av crumpets
Så var den tillbaka från verkstaden! Ny kylfläkt installerad, förhoppningsvis ska AC aldrig krångla mer :) (På ett tag)

Väntar fortfarande på att Bilias kundkille ska ringa med rabattförslag på lackförseglingen, men inget ännu.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag tycker fortfarande att gen1 av Ixion är snyggare men samtidigt bör gen2 sitta bättre på en såpass ny bil som denna.
Jag svär över att jag missade en uppsättning Serapis för kaffepengar tidigare i år.
Man borde sätta av pengar varje månad så man har lite att ta av när ett guldläge dyker upp. :D
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 31

Sedan kommer frågan om man verkligen beh&ou[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]