Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
danli skrev:Fick i Fredags mail ifrån Navteq som sa uppdateringen skulle komma i Februari.
Samt att Volvo HQ skulle informerat återförsäljare om någon workaround/ersättning, något som dementeras av min återförsäljare.

Idag fick jag ett nytt mail ifrån Navteq där de ursäkta sig med felaktigheter i sitt tidigare mail, nu ville de säga att eftersom jag har Model år 2012 så skall jag inte skall få 2011 års kart uppdatering, utan först nästa uppdatering igen prel Q3.
Vore logiskt, om man nu hade fått 2011 års karta vid leveransen.
2011 karta har väl alla som har Sensus, men det skulle komma en uppdatering till denna i sep 2011, den är uppskjuten.
Jag frågade vilken version som MY 12 bilar har (jag har en My11B) fick tillsvar att det bara finns en version så alla som har Sensus har samma tydligen.
Ganska logiskt , annars skulle det vara en enkel sak att skicka ut en ny till oss som väntat i 6-7 mån på en uppdatering
av danli
Steff 99 skrev:
danli skrev:Fick i Fredags mail ifrån Navteq som sa uppdateringen skulle komma i Februari.
Samt att Volvo HQ skulle informerat återförsäljare om någon workaround/ersättning, något som dementeras av min återförsäljare.

Idag fick jag ett nytt mail ifrån Navteq där de ursäkta sig med felaktigheter i sitt tidigare mail, nu ville de säga att eftersom jag har Model år 2012 så skall jag inte skall få 2011 års kart uppdatering, utan först nästa uppdatering igen prel Q3.
Vore logiskt, om man nu hade fått 2011 års karta vid leveransen.
2011 karta har väl alla som har Sensus, men det skulle komma en uppdatering till denna i sep 2011, den är uppskjuten.
Jag frågade vilken version som MY 12 bilar har (jag har en My11B) fick tillsvar att det bara finns en version så alla som har Sensus har samma tydligen.
Ganska logiskt , annars skulle det vara en enkel sak att skicka ut en ny till oss som väntat i 6-7 mån på en uppdatering
MY11 och MY12 har idag 2010 Q1 versionen av Navteqs karta.

Fick ett mail ifrån Navteq idag efter skickat dem aktuell kart versions nummer från bilen, Vilket de ej visste vad de var för version nummer.
Samt även från Navteq skrev:We would like to add you that we are the suppliers of the database with which the updates are done. The issue with the discs for the Denso HDD installed in 2010 or 2011 Volvos consists on repeated technical problems caused in the manufacture process in Japan. Therefore, the main responsible is the company Denso.
av Robertson
Om någon har fått skivorna så kan man väl bara kopiera dem? Man måste ha en aktiveringskod för att de ska fungera i alla fall? Trist att behöva vänta så länge på detta...
av Tobbev
Robertson skrev:Om någon har fått skivorna så kan man väl bara kopiera dem? Man måste ha en aktiveringskod för att de ska fungera i alla fall? Trist att behöva vänta så länge på detta...
Ja, eller låna av någon. Jag har lånat ut mina t.ex och fler är på kö.
av Steff 99
Tobbev skrev:
Robertson skrev:Om någon har fått skivorna så kan man väl bara kopiera dem? Man måste ha en aktiveringskod för att de ska fungera i alla fall? Trist att behöva vänta så länge på detta...
Ja, eller låna av någon. Jag har lånat ut mina t.ex och fler är på kö.
Har du fått en uppdatering efter det att du fått bilen levererad, vilken version är det i såfall ?
När jag kollade senast så påstods det att det bara finns en version nämligen.
av Tobbev
Ja jag fick nya i höstas (bilen är uthämtad 2 mars 2011) så det var nya kartor. Jag vet inte versionen nu eftersom jag har de utlånade.
Användarvisningsbild
av petkas
Undertecknad fick nya i höstas(xc60 3D -11B),mjukvaran i sensusen uppdaterades o "nya" kartor installerades,volvo hdd RTI,VCC nr:31358422 AA1120,denso nr:104542-7201.
av danli
Qualia skrev:Fick ett mail nyss från Navteq ,att mina skivor är på väg..
Hur gammal är din bil?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 29

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]