- tis 07 feb 2012, 00:10
Enligt Navteq ska min uppdatering komma i juli/aug. Jag har en MY12 V60.
Moderator: Moderatorer
danli skrev:Fick i Fredags mail ifrån Navteq som sa uppdateringen skulle komma i Februari.2011 karta har väl alla som har Sensus, men det skulle komma en uppdatering till denna i sep 2011, den är uppskjuten.
Samt att Volvo HQ skulle informerat återförsäljare om någon workaround/ersättning, något som dementeras av min återförsäljare.
Idag fick jag ett nytt mail ifrån Navteq där de ursäkta sig med felaktigheter i sitt tidigare mail, nu ville de säga att eftersom jag har Model år 2012 så skall jag inte skall få 2011 års kart uppdatering, utan först nästa uppdatering igen prel Q3.
Vore logiskt, om man nu hade fått 2011 års karta vid leveransen.
Steff 99 skrev:MY11 och MY12 har idag 2010 Q1 versionen av Navteqs karta.danli skrev:Fick i Fredags mail ifrån Navteq som sa uppdateringen skulle komma i Februari.2011 karta har väl alla som har Sensus, men det skulle komma en uppdatering till denna i sep 2011, den är uppskjuten.
Samt att Volvo HQ skulle informerat återförsäljare om någon workaround/ersättning, något som dementeras av min återförsäljare.
Idag fick jag ett nytt mail ifrån Navteq där de ursäkta sig med felaktigheter i sitt tidigare mail, nu ville de säga att eftersom jag har Model år 2012 så skall jag inte skall få 2011 års kart uppdatering, utan först nästa uppdatering igen prel Q3.
Vore logiskt, om man nu hade fått 2011 års karta vid leveransen.
Jag frågade vilken version som MY 12 bilar har (jag har en My11B) fick tillsvar att det bara finns en version så alla som har Sensus har samma tydligen.
Ganska logiskt , annars skulle det vara en enkel sak att skicka ut en ny till oss som väntat i 6-7 mån på en uppdatering
Samt även från Navteq skrev:We would like to add you that we are the suppliers of the database with which the updates are done. The issue with the discs for the Denso HDD installed in 2010 or 2011 Volvos consists on repeated technical problems caused in the manufacture process in Japan. Therefore, the main responsible is the company Denso.
Robertson skrev:Om någon har fått skivorna så kan man väl bara kopiera dem? Man måste ha en aktiveringskod för att de ska fungera i alla fall? Trist att behöva vänta så länge på detta...Ja, eller låna av någon. Jag har lånat ut mina t.ex och fler är på kö.
Tobbev skrev:Har du fått en uppdatering efter det att du fått bilen levererad, vilken version är det i såfall ?Robertson skrev:Om någon har fått skivorna så kan man väl bara kopiera dem? Man måste ha en aktiveringskod för att de ska fungera i alla fall? Trist att behöva vänta så länge på detta...Ja, eller låna av någon. Jag har lånat ut mina t.ex och fler är på kö.
Qualia skrev:Fick ett mail nyss från Navteq ,att mina skivor är på väg..Hur gammal är din bil?