...

Moderator: Moderatorer

av Infide
Folk som inte placerar sig!! Kör på en smal led, skall göra vänstersväng och drar nästan i högerhjulen i trottoarkanten. Alltså ställt sig på fel sida av vägen. Gärna kvart över 4 på eftermiddagen så varenda jävel måste stanna.

Folk som kör med dimljus fram. Hur fan kan man tycka det är coolt med dimljusen tända? Ser bara fjantigt ut.

Folk som bländar av för tidigt. Då får man dåligt samvete när man själv som realist inte bländar av förräns det är absolut nödvändigt. Vill inte köra genom "svarta hål".

Står för obligatoriskt körkortsprov var 5e år. Det är nollvisionen!
Infide skrev:Folk som kör med dimljus fram. Hur fan kan man tycka det är coolt med dimljusen tända? Ser bara fjantigt ut.
Nog kan jag tycka det är snyggt, och det är ju tillåtet. Men absolut förbjudet att kombinera med halvljus eller varselljus

/Kalle
Användarvisningsbild
av alex960
hatar idioter som inte kan förstå att jag behöver lite utrymme o plats när jag kör lastbil(volvo fm) och en nagel i ögat till en trafikskola i helsingborg som inte kan parkera lagligt (både lärare och elever) vid ett av mina hämtställe,,,,,,och ja det e jag som ringer p-vakten VARENDA gång jag ser era bilar stå fel :twisted:
Vet inte om det bara är ett fenomen här uppe.
(E12 mellan Umeå-Vännäs)
Men folks om kör 80 när det är enfilit och sen när det blir 2 filer..ja då jäklar dundrar dom iväg i 110-120 km/h.
För att sen när det återgår till en fil sakta ner till 80-90 igen....Blir tokig på sånt.
Amapola skrev:Du måste förstå att den där Nissan Micran är STOR och kanske inte får plats mellan räckena. (Att långtradarn som ligger efter får plats, begriper jag då rakt inte.)
Åfan är de så de ligger till?? =)
Användarvisningsbild
av Carina
Haaa!!!! Idag har jag varit en tvättäkta PMSkossa!!!!
Stannade vid ett rödljus idag och en bil hamnade bakom mej...det slår om till grönt, men eftersom jag inte är RallyKalle varje dag kom jag inte iväg med svarta däckspår och gummiryk så slänger sig bilisten bakom mej på tutan...DET är det värsta jag vet!!!! :evil:
Resultatet blir att jag håller hstigheten (50) på pricken.... med bakomvarande bil halvvägs upp på min dragkrok... att tillägga går det inte att köra om på den sträckan hehehe.... (brukat ligga i 70 där vanligtvis)
Svänger ut på en större väg där det är 70...fortfarande ingen omkörningschans för det är 2 filigt i mötande fält.... Jag ligger i 70...precis.... (normalt 90)

Det som i detta fallet retar mej så vansinnigt är att bara för att det precis slått om till grönt finns det ingen som helst anledning att slänga sig på tutan för att inte framförvarande inte rullar DIREKT!!!!

Under hela denna färden som är ca 2 km hade jag denna lilla gröna Skoda Fabia hängande på dragkroken och gubben hängande över ratten....kunde riktigt se hur det rök ur näsan på honom

:lol:
När jag senare svänger av slängde jag en blick mot honom och där satt han minsann och "vinkade" Tror han var amputerad...såg bara ett finger...... (B)
hehe jo folk har allt mer bråttom...

och LowRider, nog är det samma i södern. norr om ljungby är det 2+1 i några mil, precis likadant som du beskriver. Det är nog nåt psykiskt, när det blir brett vågar man tynga ner högerfoten mer, medan när det är "smalt" (hrm) måste man ju ta det försiktigt :lol:
halmstaden skrev:hehe jo folk har allt mer bråttom...

och LowRider, nog är det samma i södern. norr om ljungby är det 2+1 i några mil, precis likadant som du beskriver. Det är nog nåt psykiskt, när det blir brett vågar man tynga ner högerfoten mer, medan när det är "smalt" (hrm) måste man ju ta det försiktigt :lol:
Okej.
Skönt att höra att det finns på andra orter åxå....men det är rätt irriterande.
Användarvisningsbild
av vetten
Efter att ha åkt mellan Uppsala och Västerås idag så kan jag bara instämma och det är nästan alltid en liten minibil som agerar bromskloss. Sen har vi ju också dom där som måste bromsa in 5km vid varje fartkamera men det har vi ju haft uppe tidigare och så dom som ligger och slickar mittlinjen 5-10km/h under gällande hastighet oavbrutet :evil:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 552
meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina n&[…]

Byta till elstol VolvoS60-13?