Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
:lol: Det var ju också ett användningsområde. :)

Ja detta med saltningen är helt sjukt.
Speciellt nu när det är så kallt. Då smälter det ju ändå inte bort utan förvärrar bara situationen.
av Cicaro
Tror jag ska försöka avverka så många av milen som det bara går idag innan nästa snöväder drar in... Skitsamma att jag får ta mig ledigt en dag extra...

Tomas88, jag hade dragkrok på min förra bil för att det skulle bli lättare när man blev inparkerad :D (Den här bilen gick dragkroken dock inte igenom besiktningen på första året :/) Bästa minnet av den dragkroken var när någon stulit min parkering(och det inte fanns någon annan parkering att tillgå närmsta 400 meterna och jag betalar 400 kr/mån för min ruta). Då backade jag upp bilen och ställde mig med dragkroken dikt an mot tjuvens bil, låste bilen och gick hem. 2 dagar senare kom en skamsen människa och knackade på dörren och frågade om jag kunde släppa ut honom från rutan :D

Roliga var att parkeringsbolaget hade gett honom böter men inte mig trots att jag täppte till flödet på parkeringen ganska bra(Var närmsta grannen som hade rutan mittemot och han var informerad så det var bara tjuven jag blockarde)

=P
av Larzan
Usch. Nu 48 timmar framåt så lovas det mellan 2-4dm mer snö. (Yikes)
Kanske läge för ett par trax....
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Från gårdagen

Bild

På en natt!
av Larzan
Yes!!
Vi verkar slippa de stora befarade snömängderna.
Seså, fram med den stora gula blåslampan nu....
Användarvisningsbild
av skovde
Det har snöat i 2 dygn här nu
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Inget mer snöande men däremot -25 grader :lol:
Användarvisningsbild
av StringerBell
Snökaos på riksväg 40 mellan Jönköping och Göteborg. Värst efter Borås. Det gick i 60km/h tidvis och aldrig över 80 på en bred väg som var 110. Tät blötsnö kring noll grader. Mina europeiska dubbfria sattes på hårt prov, men klarade det efter omständigheterna väldigt väl.
Användarvisningsbild
av eccy243
Var till en kompis på middag igår kväll. Hon bor i Undersåker. Ungefär en och en halv mil innan Åre. Snöade inget när jag åkte dit, men när jag skulle åka därifrån så var det en halv decimeter snö på bilen. Åkte till en annan kompis efteråt. Var där i några timmar. Tittade ut och konstaterade att det var väääääldigt mycket snö på backen. Åkte ut på lite småvägar och upptäckte att plogen inte hade hunnit gå. Låg väl ca 2 dm nysnö utan hjulspår. Hade väääääääääääääldigt roligt på vägen hem. Gick riktigt brett och fort i kurvorna. Vet inte vad det är, men riktigt mycket snö gör att man får mer kontroll på bilen när man kör provocerat. Gick att hålla riktigt fina uppställ i kurvorna.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 190

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]

Har V90CC och klossarna bak slits mera, efter 1400[…]

Hej igen! Om man tittar på raden "DIES[…]