Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Xerikss0n skrev:Tack, min spec står till höger under mitt anv.namn/kör:
Förstår att awd ger kortare lev.tid.
[/quote][/quote]

Såg att du beställt D4, själv blir det T5 :) Vi kan ju alltid hoppas på att det flyttas framåt några veckor, en del har ju fått det :)[/quote]

Här är min spec - inget konstigt som skulle kunna förlänga lev.tiden tycker jag. Japp, får hålla tummarna för att det justeras till det bättre när det kommer till kritan :)
Bilagor
Capture.JPG
Capture.JPG (65.73 KiB) Visad 498 gånger
Bild
På G nu:-))

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej

Någon som vet hur lång tid det brukar ta från att bilen står " byggd" till att den slår om till " på väg till återförsäljare"? Volvo säger att dem brukar vara snabba med leveransen ut till ÅF. Westport (jag har bi-fuel) ska lämna över bilen på fredag till volvo och därefter är det Volvo som står för transporten till ÅF. Borde bilen vara hos min ÅF i början på nästa vecka då kanske? :) Bor i småland....

Mvh Philip
Philipvolvo97 skrev:Hej

Någon som vet hur lång tid det brukar ta från att bilen står " byggd" till att den slår om till " på väg till återförsäljare"? Volvo säger att dem brukar vara snabba med leveransen ut till ÅF. Westport (jag har bi-fuel) ska lämna över bilen på fredag till volvo och därefter är det Volvo som står för transporten till ÅF. Borde bilen vara hos min ÅF i början på nästa vecka då kanske? :) Bor i småland....

Mvh Philip
För mig tog det två dagar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
t76 skrev:
[/quote]

Såg att du beställt D4, själv blir det T5 :) Vi kan ju alltid hoppas på att det flyttas framåt några veckor, en del har ju fått det :)[/quote]

Här är min spec - inget konstigt som skulle kunna förlänga lev.tiden tycker jag. Japp, får hålla tummarna för att det justeras till det bättre när det kommer till kritan :)[/quote]

Transportskydd - är det extrautrustning?
Xanthopteryx skrev:
t76 skrev:

Här är min spec - inget konstigt som skulle kunna förlänga lev.tiden tycker jag. Japp, får hålla tummarna för att det justeras till det bättre när det kommer till kritan :)[/quote]

Transportskydd - är det extrautrustning?[/quote]

Har oxå Transportskydd på min, inget jag beställt. Trodde alla hade det?

Mvh Philip
Fick byggd i fredags (2/6). Inget om transport ännu. Loggar in minst 10 gånger om dagen
Xanthopteryx skrev:
Xerikss0n skrev:
Xanthopteryx skrev:
Transportskydd - är det extrautrustning?
Har oxå Transportskydd på min, inget jag beställt. Trodde alla hade det?
Står inget om hos mig.
Nej det är inte extrautr. Inget jag beställt iaf. Tror det ngt som alla har.

Mvh Philip

Min slog om till "byggd" på morgonen och "på väg till åf" senare på eftermiddagen, bilen landade hos åf dagen efter, så det gick väldigt snabbt. Bor också i småland.
Leverans imorgon :D :D :D Ursprunglig lev vecka 28 som ändrades ett par gånger för att slutligen landa på v25. Bilen levererades till åf v22 men det stod fortfarande v25 på Min Volvo-sidan, verkar som det var 3v marginal för transport och åf:s arbete.

//R
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 54

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]