Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rrc54135
Jag bytte till Osmium då jag tycker att Saville ser lite för "vanligt grå" ut i verkligheten. Men, smaken är som baken :wink: Jag kanske ångrar mig :???: Det blir säkert jättebra. Skitsvårt det där med färg. Såg en en V90 Magic Blue i helgen som var riktigt snygg :)
av BiTu
rrc54135 skrev:Jag bytte till Osmium då jag tycker att Saville ser lite för "vanligt grå" ut i verkligheten. Men, smaken är som baken :wink: Jag kanske ångrar mig :???: Det blir säkert jättebra. Skitsvårt det där med färg. Såg en en V90 Magic Blue i helgen som var riktigt snygg :)
Jag stod och velade längen mellan Saville Grey och Magic Blue, tog Magic Blue till sist. Båda är grymt snygga!
av troubleshooter
Vi gick igenom hela färgskalan innan det till slut blev Electric Silver även som jag inser att "Electric" delen i Electric SIlver försvinner lika fort som "Magic" i Magic Blue, hade an metallic blå på min första V70 -00, extremt snygg när den var nytvättad, tyvärr hade Volvo samtidigt en vanlig blå som alla taxibilar vilket den såg ut som om man inte tvättade bilen minst en gång i veckan. Ganska säker på att min beställda bil kommer ha samma dilemma =)
Användarvisningsbild
av JanneP77
Blev till slut Chrystal White efter att ha besökt Showroom och sett den i verkligheten! :)
av Flajjan
Jag har Electric silver på min XC70, hade samma färg på den förra, det är en trevlig färg, visst är den snyggast som ren, men det är ju alla bilar..

Angående färg så blev det osmiumgrå på min nya CC, vet inte om det är så snyggt, men så får det bli, hade varit lite uttjatat med 3 bilar efter varandra med samma färg..
Hade gärna sett den solida röda för Rdesign på en CC, det hade nog varit trevligt. Såg Audi Allroad som var solid röda - riktigt ball!

Vecka 12 skall bilen dyka ner enligt Volvo.
av troubleshooter
Tittade väldigt mycket på Osmiumgrå innan vi la beställningen, men kände ett den kändes lite uttjatad som musselblå, när jag dessutom har varit lite sugen på att prova en mörk inredning för en gångs skull så tyckte jag att en nerlackad Electric Silver skulle ge en bättre helhetsbild.
av Jacobsson
Bra råd, färgen brun har kostat mig en del genom åren. Inte lika mycket som grön dock...
av barum
Flajjan skrev:Jag valde först brun, men bilsäljaren tyckte inte att det var en vettig färg sett till 2:a handsvärdet.
1. förstår tanken.
2. det personliga valet går alltid före andrahandsvärdet för mig, hade retat mig till vansinne om jag hade valt en annan färg än min favorit.
av Flajjan
Jag har gjort några förändringar i min beställning. Bytte från D5 till T5 (T6 var tyvärr lite dyr), hoppas på att det inom kort kommer Polestar till T5, sen blev det lite småändringar i utrustningen också, lite tillägg, taklucka och lite sånt.
Jag har kört Diesel i 6 år, rätt trött på knattrandet, även om D5 är en ganska tyst diesel så är bensinmotorerna tystare :) på 3000 mil per år blir det inte någon jätteskillnad i bränsle.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Nästa elbil från Volvo?

Jag håller med dig precis och det därf&[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]

Prestige Performance