Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Även vår har strulat de sista dagarna XC70 D4 AWD MY15.
Fungerade bra imorse, efter lunch fungerade det inte.
Samma sak i förrgår fast omvänt.
Blir att beställa PPC? Nyckeln istället då vi sällan är mer än 500M fri sikt från bilen. Känns dock tråkigt att start av värmaren är så instabil när man sett fram emot smidigheten :(

Edit: Strular med både android och ios så det är inte på grund av OS.
leiwi skrev:Jag skulle föreslå att ni laddar ner den andra Volvo appen som heter "Heater Start" den är mycket smidigare och för mig fungerar den klockrent :D :D :D
Jag har Heater Start appen också (som reserv), jag använde den en del förra året när det var strul med Volvo On Call. Volvo On Call har blivit stabilare, har bara haft problem med VOC en gång i vinter.

/Bo
@RAW.
Berätta gärna hur det går!! Det är ju precis som du skriver. Vi har betalat för en funktion och därav ska vi kunna förvänta oss att den fungerar. Kan inte Volvo göra detta (obeaktat om felet ligger hos Volvo eller underleverantör) så bör vi rimligtvis kompenseras.
RAW skrev:Har fått en tid i nästa vecka då man vill göra en uppdatering av bilens programvara. Hoppas det löser problemet!?
Förra året när min VOC var allt annat än medgörlig så fick bilen ny mjukvara. Samma eftermiddag kom VOC service erfodras upp i displayen. Slutade med att en styrenhet fick bytas. Efter det har VOC varit 99% problemfri.
Tråkigt när det inte funkar men det finns garanterat lösningar på problemen. De flesta löses bara hos verkstaden tyvärr.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Byta spridare

De höll sig inte till överenskommelsen o[…]

Varifrån tar du ström till USB laddar[…]

Frihjulet går väldigt trögt Man[…]

Reparera Garo motorvärmare

Vill bara tacka för ditt tips. Nu har jag s[…]