Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lrsn93 skrev:
oldtimersmc skrev:
Cox skrev::D såg det ii VIDA nu har mailat Lrsn93 skulle tro att hans sitter vid termostathuset, han fick dom bilderna ska se om jag hittar den andra specen :-)

Har kollat på hans term och där sitter ingen givare men på den andra varianten så sitter den i termostathuset.
Men den kan ju sitta i närheten...

Mja :/ kanske en dum fråga men sitter två st givare på partikel filtret ?

Finns inga dumma frågor! Bara dumma svar...
Svar vet inte men det borde vara så då partickelfiltret:s kondition mäts med dp (diff/press) mätning och då måste det finnas två mätpunkter i annat fall så kan du inte mäta differensen ( som farsan brukar säga "det är skillnad på differensen, och korven den har två)
Lrsn93 skrev:Cox hjälpte mig att hitta motortempen nu :)
Jag skrev ju att du kan lita på Cox :D
Lägg upp en bild för senare källhänvisning till tråden för det lär vara många som kommer att sitta där och klia sig i nacken.
Enligt mitt elschema sitter tempgivaren, av Volvo numrerad 7/16, högt upp längst fram på motorn. Vilket alltså inte är vid luftfiltret, utan i andra änden.
Sen ska det också noteras att det finns även en tryckgivare, kallad 7/8, i klimatanläggningen. Den är till för att jaga på fläkten om trycket är högt i AC-systemet. Den kan ju också ge fel signal.
apersson850 skrev:Enligt mitt elschema sitter tempgivaren, av Volvo numrerad 7/16, högt upp längst fram på motorn. Vilket alltså inte är vid luftfiltret, utan i andra änden.
Sen ska det också noteras att det finns även en tryckgivare, kallad 7/8, i klimatanläggningen. Den är till för att jaga på fläkten om trycket är högt i AC-systemet. Den kan ju också ge fel signal.
Ser en liten rackare där under tryckröret med laddluft, ser ut att vara en tempgivare svartgul kabel verkar vara bara en tråd.
Där sparade du 57kr på extrapris :D
Min dotter kräver Bio nu, får meka mer sedan...
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]

Tjena, behöver lite hjälp då jag v[…]

Hmm, jag som trodde att 4749kr/år var dyrt. […]