Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Helt rätt, 5orna behöver få andas ut ordentligt! Blev det en eller två ljuddämpare?
Min brummar rätt mycket inne i, kör 3 tum hela vägen med två dämpare.

Såg på sista bilden att du med har samma sjuka på gång som min :(
Stötfångaren bak hänger, fästena är sönder rostade. Finns att köpa nya "konsoller" som dom kallar det på volvo för inte allt för stor peng. Glöm bara inte bultarna, de ingår inte.
Det blev bara den i mitten. Helt tyst faktiskt inne i bilen. Inte åkt bak förvisso men skulle inte tro att det är något oljud där.

Japp. De hänger lite. Du råkar inte ha art på om det finns ett par nya ersättare eller om det bara är de gamla som finns att köpa?
Tack tack. Får kolla vadis lite med dessutom ^^

Hade uppe bilen innan idag och lyckades rätta ut avgassystemet lite. behövde inte ens kapa utan bara vred lite och spände åt ordentligt. Nu har det inte slått i en enda gång så hoppas det blev riktigt bra. Blir lite "åka fartgupp" för att verkligen sätta det på prov nu dock.

Tittade runt lite och såg att pga ålder och milen men för att inte tala om att motorn har ju mer eller mindre suttit löst och rör på sig för mycket så har flexskarven börjat säga upp sig ordentligt. Ett litet skithål men flätan är tokslut.
Ingen storsak just nu. Ska ändå byta turbo och då åker ju resterande avgassystem i samma veva.

Har lite bekymmer med att elhissknappen i höger bakdörr är skitsvår att få att funka från dörren. men i manöverpanelen så funkar den utan bekymmer.
Kabelstammarna ser fina ut så troligen handlar det väl om skit i någon av knapparna så att strömmen inte hittar rätt väg antar jag.
Haft en C-lås motor som strulat lite ibland. Hade en extra liggande så tog och bytte på en 10 minuter.

Bild

Lossa kontaktstycker ner till höger och tryck in kablarna i dörren. Kontakten för lampan i dörren sitter i samma stam.

Bild

Lossa de två skruvarna som håller C-lås motorn.
Man måste även lossa den skruven som sitter under som håller glidskenan för rutan på plats.
OBS. Själva rutan måste vara urtagen eller upphissad för att man ska kunna få bort C-lås motorn.

Bild

Lossa stagen och håll koll på att låsningen runt det runda staget hamnar på rätt plats vid montering (liggandes kl 9) och givetvis att man inte böjer stagen.

Bild

C-lås motorn bortplockade. Man kan försiktigt lägga stagen vid sidan för att bättre komma åt.
Jag hade kvar glidskenan när jag gjorde bytet. Lite omständigt att pressa den åt sidan men är rätt lätt att ta bort den helt annars. Upp mot rutan så sitter det en skruv eller plastplopp. Pressa in den för att ta bort skruven. Man måste även ta bort listen på insidan av rutan och sedan föra glidskenan och gummilisten som sitter runt själva rutan uppåt.

Bild

Nya C-lås motorn på plats. Montering sker somsagt i omvänd ordning.
Kabel som löper ner i dörren som man tidigare petade ut ska sitta fastklämd i ett snäppfäste rakt under C-lås motorn. Se till att kabel hamnar rätt vid montering.
Jag testade min C-lås motor innan jag monterade den för att veta att den funkade. Fick justera det runda staget lite så det löpte fritt.
Hade ett par andra V70 bakljus liggande.

Bild

Tomt vart det.
Bild

Bytte ut de pga en saknad skruv i ett bakljus och att dessa såg lite finare ut. Bytte alla 4 delar.
Hade lite bekymmer med att det inte blir någon klack ner mot bottendelen. Ser lite mongo ut på vänstersidan.

Är det någon som har 4st Finfina 850 Bakljus som kanske vill byta?

Bild

Bild

Lagningen av igenläggningen av antennen är ju finfin dessutom.

Tyvärr glömde jag ta kort på helheten. men de kommer senare :P
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Svar till "LuffarKalle": De fyra nya rel[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra kr&a[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]