Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Aoooouch... Så det sitter ett litet filter på pumpen istället för att ha ett separat som på gen 4. Billigt att tillverka...

Jag är inte förvånad att det ser ut sådär om den lägger tryck på kopplingen i tid och otid, eller framförallt otid då...
Dette er etter 2700 mil, bilen gått 3500mil , skiftet til ny pumpe våren 2013. Det er ikke olje skift intervaller på dette. Beregnet på å holde bilens levetid? Tok ut pumpen nå da vi så det var mye avleiringer etter de første 700 mil. Ved å ta pumpen renner det ut ca 2dl olje, det er ingen avtappingsplugg.
Bilagor
image.jpg
image.jpg (778.09 KiB) Visad 435 gånger
Robbi skrev:Så med andra ord, Haldex gen 5 är fortfarande inget att hurra för och har inte blivit bättre?? Varför köper "alla" AWD då för?
För att 99% sannolikt inte kommer märka skillnaden mot gen4. De använder inte bilen på det sättet.
Er det noen som har kontrollert Gen 4 etter 7000 mil med tanke på hvor skitten oljen er?

Selv har jeg 5 års garanti på bilen, så om Haldexen streiker, skiter jeg i det. Volvo får stå for kostnadene med å fikse det.
Har dog aldri hatt problemer med min Gen 5 på de første 2500 første milene, verken mekanisk eller fremkommelighet. :)
Lövet skrev:
Robbi skrev:Så med andra ord, Haldex gen 5 är fortfarande inget att hurra för och har inte blivit bättre?? Varför köper "alla" AWD då för?
För att 99% sannolikt inte kommer märka skillnaden mot gen4. De använder inte bilen på det sättet.
Av denna tråd verkar det som om 99% egentligen inte har nytta alls av den då den inte går in någon gång under deras körningBild
Jag tycker det ska bli väldigt spännande att ser hur min bil (med Gen 5) kommer bete sig när det blir halt. Jag drar aldrig släp (har inte ens krok) och det är första gången i mitt liv som jag kör en AWD.

Jag har Hakka 8 dubb på vinterhjulen, så jag lär ju höra om jag får hjulspinn också...

/Fredrik

PS Jag är så nöjd med motorn och bilen. Njuter varje gång jag kör! :D
Med de utgångspunkterna tror jag du kommer bli mer än nöjd när awdn aktiveras.
  • 1
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 130
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]