- fre 17 jan 2014, 09:56
joel80 skrev:Självklart är det så, om du menar "ertappa" med att du ser mig. Men jag tolkar "ertappa" med att jag blir upptäckt när jag gör något olagligt. Så länge jag gör vad lagen tillåter mig att göra kan ingen ertappa mig, men upptäcka mig. Det är dessutom inte svårt, eftersom jag har en orange bil :D Jag vet att det finns många, inte minst här, som anser att vi borde gå tillbaka till att kräva att bakljusen skall lysa dygnet runt när motorn är igång. Men det måste vara tillåtet att göra vad lagen säger :!:SvenB skrev: Men ni kommer aldrig att kunna ertappa mig med att inte se till att till fullständig belysning finns när det så krävs.Beror ju på uppfattningen på tolkningen av "fullständig belysning när så krävs". :)
Så skulle din uppfattning om att du använder "fullständig belysning finns när det så krävs" inte innefatta bakljus under dagtid så kan jag visst "ertappa" dig med det. ;)
Även om det i nuläget är lagligt...
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo