Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tzzzzzz
XC90_Executive skrev:Lite skillnad mot min T6 Polestar! :oops: :lol:
Kan tänka mig det :-). Men du har lite mer körglädje.
Hade en Saab 9-3 aero med V6:a på 2,8 liter och dubbelturbo så har med haft hög förbrukning tidigare
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja jag ångrar mig inte en enda sekund! Skrattar hela vägen till bensinmacken! :mrgreen:

Min faktiskt rätt snål ändå. 1,25-1,3 ligger jag på i stan med sportläget i och tung högerfot! Landsväg/motorväg blandat i bra tempo runt 0,8 så det är kalas ändå! :-)-) Med tanke på att den går jämnt med en E93 M3 vid rödljusen så 8)

Slut ot :oops:
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Spoiler »
Inte illa! Vilken motor har du om man får fråga? Det kan inte gärna vara en bensinare...?
av Droopy
Hur lyckas många köra så snålt, hade en S40 D3 i två veckor nyss och den snittade 0,81 blandad körnning Enligt färddatorn, verklig förbrukning var sannoligt högre) på desa två veckor, ca 60mil körde jag.

V70 T4Fen snittar 0,88 på bensin blandad körning.

Ska väl tillägga att jag inte kör ecostile direkt men iaf, jag har aldrig ägt en volvo som drar märkvärdigt lite bränsle. Förra V70n 2,4T snittade 1,1 på 4års körning.
Användarvisningsbild
av Tzzzzzz
Jag har en S60 D3 med manuell låda. Nu rullar den på 19" men på vinterdäck 17" kommer den ner en bra bit till.
Användarvisningsbild
av apersson850
Så länge han håller sig undan från Brösarp och Balsberget finns det inga backar i närheten heller... :D
av danli
apersson850 skrev:Hmm, uppdateringen till Sensus 3.0 kurerade egenheten att min radio ville hänga sig på en frekvens ibland. Men nu upptäckte jag att möjligheten att styra navigator och telefon med rösten har istället försvunnit. Trycker jag på röstkommandoknappen i ratten så tystnar radion några sekunder, men inget "dags att tala"-pip kommer och inte lyssnar den på vad jag säger heller.

Ni andra, har ni röststyrningen i behåll?
Röststyrningen fungera inte medans man uppdatera RTI kartor, när du är klar med dem så fungera det igen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Nä, men min var död ett tag även två dagar efter det att uppdateringen körts klart. Men den har som sagt kvicknat till av sig själv igen. Om den hade fungerat däremellan vet jag inte.
av Droopy
Tzzzzzz skrev:Jag har en S60 D3 med manuell låda. Nu rullar den på 19" men på vinterdäck 17" kommer den ner en bra bit till.

den där förbrukningen måste ju vara under en extrem kort tur, kan ju inte finnas på världskartan att den D3 drar så lite i snitt över tid el?

0,81 snittade S40in på 14dagars körning för mig nyss, blandad körning, D3 mY12

Den snålaste bil jag någonsin ägt var Kian, snittade 0,66 på 11mån. blandad körning, 1,6 diesel.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 30

Tack så mycket för tipsen. Jag kollar d[…]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]