Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tobzter skrev:Trevliga leksaker..funkar obd2 grejen bra?
Jag har tyvärr inte kunnat testa den än då bilen står avställd och utan batteri så kommer inte kunna testa den fören runt slutet på mars :)
Kul! Kom ihåg att kalibrera torque bara. Den går att köra via GPS eller OBD speed. OBD speed är alltid lite off, så gör först så att du kollar vid jämn fart hur många procent de två diffar (torque kan göra detta), och så sätter man in det i settings hur off OBD speed var. Efter att den blivit fixad på det sättet bör 0-100 bli extremt exakt genom den metoden.
Användarvisningsbild
av opA
crumpets skrev:Kul! Kom ihåg att kalibrera torque bara. Den går att köra via GPS eller OBD speed. OBD speed är alltid lite off, så gör först så att du kollar vid jämn fart hur många procent de två diffar (torque kan göra detta), och så sätter man in det i settings hur off OBD speed var. Efter att den blivit fixad på det sättet bör 0-100 bli extremt exakt genom den metoden.
Tack för infon !
Så de bästa kanske är att köra med en extern GPS bredvid som visar GPS-fart och sen se vad Torque visar samt kalibrera efter GPS:en ? För kollar jag på hastighetsmätaren kan de ju diffa några km/h om ens öga ser lite fel :mrgreen:
av Lazy
opA skrev:Nu va de lite för lång tid sedan jag uppdaterade men de är med riktigt glädje jag iallafall uppdaterar nu :D

Idag va jag och hämtade månadens stora köp ( lite väl stort hål i plånboken nu :oops: )

Bild

Ny större turbo ! K16 !
550cc spridare !
Hårdare/stummare motorfäste !

Hur glad som helst ! :mrgreen:

.. nu är de faktiskt bara koppling och diff. som fattas ! Trodde aldrig för några månader sedan att jag skulle va så här nära slutet på inköpen som jag är nu ! :mrgreen:
:-)-)
opA skrev:
crumpets skrev:Kul! Kom ihåg att kalibrera torque bara. Den går att köra via GPS eller OBD speed. OBD speed är alltid lite off, så gör först så att du kollar vid jämn fart hur många procent de två diffar (torque kan göra detta), och så sätter man in det i settings hur off OBD speed var. Efter att den blivit fixad på det sättet bör 0-100 bli extremt exakt genom den metoden.
Tack för infon !
Så de bästa kanske är att köra med en extern GPS bredvid som visar GPS-fart och sen se vad Torque visar samt kalibrera efter GPS:en ? För kollar jag på hastighetsmätaren kan de ju diffa några km/h om ens öga ser lite fel :mrgreen:

Din telefon lär ha inbyggd GPS. Torque är så smart att den har en funktion som visar hur många procent OBD ligger efter GPS. Det är bara att köra den funktionen och sen mata in siffran i settings :) Förjävla bra app.
av Lazy
opA skrev:
ortus skrev:Härligt :D
Riktigt härligt :D
Ynot skrev:Ser bra ut, följer din tråd med spänning. :D
Kul att du gör detta.. har ju fortfarande lovat dig en 0-100 mätning.. ska bli roligare att göra dessa mätningar när man har diff och lite mer hästar under huven ;)

Bild

Fick en sån här för ett par veckor sedan som förhoppningsvis ska kunna ge lite mer exakta 0-100 mätningar tillsammans med appen "Tourque"
https://play.google.com/store/apps/deta ... owl.torque
Har varit och fått offert på en s60 T6 polestar, får se till våren om det blir så, då blir det åka av (D)
Användarvisningsbild
av opA
Ynot skrev: :-)-)
:mrgreen: :-)-)
crumpets skrev:Din telefon lär ha inbyggd GPS. Torque är så smart att den har en funktion som visar hur många procent OBD ligger efter GPS. Det är bara att köra den funktionen och sen mata in siffran i settings :) Förjävla bra app.
De har du rätt i ! Ska kika på detta när de blir dags ! :D
Ynot skrev:Har varit och fått offert på en s60 T6 polestar, får se till våren om det blir så, då blir det åka av (D)
Underbart ! Då är du snart tillbaka på gaspedalen igen då ;)
Lucif3r skrev:Nej du opA, den där turbon blir inge bra i din bil. Det är likabra att du skickar den till mig ;) :mrgreen:
Haha du tycker de va ! :mrgreen: ;)
Användarvisningsbild
av opA
Nästa inköp !

Bild
Bild

BMC CDA luftburkskit !

Nu är de bara quaifediffen och kopplingssats som fattas 8)

Är de slutet på mars snart ?!?!? :mrgreen:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 28

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?