Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:en Morris Minor
whoops :oops: Ser väldigt lika ut :lol: Måste nästan vara baserade på samma platform?

edit: ah, morris minor blev byggd efter det att england hade nekat beetle'n, efter hentry ford II hade sagt att beetle var "a piece of junk" :roll: http://jalopnik.com/henry-ford-ii-told- ... -498330608
Jag hamnade bakom denna bruksslitna tjeckoslovakiska Tatra 2-603 i morgonrusningen i Uppsala idag. Det har visserligen inte varit en vanlig bil i Sverige, jag trodde faktiskt inte att det existerade några alls här. Det är ju nästan så man glömt bort att märket fanns, och plötsligt sitter en man och kör lugnt genom morgonrusningen i en... :shock:

Bild
lennarte skrev: Hade inte den en luftkyld V8 svansmotor!!! Var väl ganska berömd för sina (obefintliga) vägegenskaper....

Mvh
Lennart
Det stämmer! 2.5-liters luftkyld bakmonterad V8 på 95 hästar. Jag vet dock inte riktigt vad den går på, för den rök svart och luktade något absolut fruktansvärt, jag satte till och med klimatanläggningen i bilen på återcirkulation medan jag låg bakom. Kändes nästan som den gick på oljeblandad bensin eller något...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS