Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lämnade in bilen nyss för bussningar/länkarmar, styrstag och hjulinställning. När jag parkerat utanför Bilbolaget kunde jag inte öppna förardörren från insidan. Teknikern ska kolla på det, förhoppningsvis slipper jag byta låskista... Förbaskade Volvo-kvalitét!!

Edit: Dörren gick att öppna när låset hade tinat upp. Blev offererad en fix från Volvo som inkluderar extra isolering i dörren, smörjning med fett, osv. Det skulle kosta 3000 med arbete. Ska kolla om jag inte kan öppna upp dörrsidan och smörja med en himla massa fett.
Bilen känns stabilare minst sagt efter bussningsbytet iaf, så det var ju skönt.
xerent skrev:Lämnade in bilen nyss för bussningar/länkarmar, styrstag och hjulinställning. När jag parkerat utanför Bilbolaget kunde jag inte öppna förardörren från insidan. Teknikern ska kolla på det, förhoppningsvis slipper jag byta låskista... Förbaskade Volvo-kvalitét!!

Edit: Dörren gick att öppna när låset hade tinat upp. Blev offererad en fix från Volvo som inkluderar extra isolering i dörren, smörjning med fett, osv. Det skulle kosta 3000 med arbete. Ska kolla om jag inte kan öppna upp dörrsidan och smörja med en himla massa fett.
Bilen känns stabilare minst sagt efter bussningsbytet iaf, så det var ju skönt.
Skumt. Jag har aldrig varit med om att en Volvo av nyare modell fryst. Men bor ju där jag bor :mrgreen:
Nice. Då längtar man till våren? Tror knappast du sätter på dem nu :lol:
Vad tycker du annars om 3,2:an? Du körde väl V70 D5 innan?
Användarvisningsbild
av xerent
En suddig mobilbild. Alla fälgarna nästan i nyskick, inte en enda kantstötning. Fynd! En uppsättning 255/50R19 sommardäck 4mm till XC60/XC90 någon som vill köpa billigt? :wink:
Bild
StefanN skrev:Nice, dom kommer sitta fint. :)
Tror jag med :)
MartinS skrev:Dom blir bra, passar som handsken på xc70.
Tackar
Gotlandsbästa skrev:Nice. Då längtar man till våren? Tror knappast du sätter på dem nu :lol:
Vad tycker du annars om 3,2:an? Du körde väl V70 D5 innan?
Jo, man längtar efter våren men även efter snön och vintern, så man får testa fyrhjulsdriften! Har ju nyss satt på helt nya Gislaved på 17" Sargas också - det ska inte vara billigt att ha bil eller :mrgreen:

Jag körde 2,4D 175 hk innan. Det har varit en omställning från V70 dieselturbofemma manuell till XC70 bensinsugsexa automat på många sätt. V70 med 245/40 R18 däck och turbo kändes väl som rallybil i jämförelse, både i väghållning och vridmoment. Men 3.2:an har sin charm också, den går tyst och härligt i stadstrafik även om den är törstig. Man uppskattar att motorn snabbt blir varm utan att behöva köra stödvärmaren, även när det är kallt ute (jag saknar inte bränslevärmaren dock, för jag har en i 3.2:an också :lol: annars hade jag saknat den). Det känns att man har ruskigt dåligt vrid i de lägsta varvtalen men när man kommer upp i varv och trycker rejält på pedalen så har automaten en snabb och bra kickdown. Vid höga varv ryter den till ordentligt, vid omkörningar osv. Jag kör generellt lugnare nu, både pga det lägre vridet och det faktum att XC70:n tenderar att välta i kurvorna. :lol:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 39

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövd[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]