Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Fått hem lite grejer.
DLS K5
Adapterringar för 5,25"
Spolar och kondensatorer för att bygga egna filter

Dörrkontakter (de som Volvo säljer är ju bara skit)
Förstärkta paraplybussningar
Bild
Om man får erbjudandet att ta vad man vill ur en komplett (bortsett från motor och låda) Volvo 760 från -87, som har taklucka, elhissar, elspeglar, etc etc - vad bör jag plocka?

Funderade på om elhissarna "bara" är att plocka över?
Samma gäller ev. instrumenthus (har för mig att de har olika mätartavlor, på klocka och varvräknare, right?)
Farthållare?

Så, släng på mig idéer :D
Och ja, jag kan behålla den komplett - men det är inget jag har plats eller tid för tyvärr :(

Fick lite delar idag också, tysk leverans!
Mann-filter
Bosch tändkablar
Bosch torkarblad
Pedalgummi
Bild
Elhissarna ska "bara" vara att plocka över. Eventuellt behöver du dra lite kablar i dörrarna, men det är ju inget komplicerat direkt. Försök ta med så mycket av härvan som möjligt, om du får. Glöm inte handtagen/inläggen, om du inte vill såga dina nuvarande.

-87 har väl inga andra tavlor om jag minns rätt. Dom kom väl tillsammans med faceliften -88.
Fått stänkskydd idag!
Bild

Monterade innerskärm vänster bak och stänklapparna bak! [thum]
Bild

Ska montera innerskärmarna fram också, men de kräver att jag borrar upp först, så det fick allt vara för idag!

Trevlig helg, snart där!
Såna har jag också monterat i bak på min 740. De som du beställt till fram heter "stenskydd" va?
Jag har dock problemet att stänkskydden bak skrapar i farthinder, trottoarkanter eller marken om man kör i brant uppförslutning och har passagerare i baksätena. Kanske har för mjuka fjädrar i bak...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16
Dolda Vinkeln...

Har nu kört vår S90 T5 MY18 (Inscriptio[…]

Det verkar vara förnuftiga beslut, säker[…]

Jag har hört det går att ta bort den […]

740 som krånglar