Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Cox skrev::D Grabbar läser ni inte vad jag skriver, ok vi tar det igen.
När ni står framför motorn, lokalisera plastkåpan som omger toppen av motorn, sedan letar ni fram luftslangen som går till luftfiltret. Höj blicken från den titta till höger framkant på plastkåpan där sitter en givare med två sladdar.
Det är tempgivaren :wink:

Var det någon av dom jag skickade kort på? ?:-/
När ni står framför motorn, lokalisera plastkåpan som omger toppen av motorn, sedan letar ni fram luftslangen som går till luftfiltret. Höj blicken från den titta till höger framkant på plastkåpan där sitter en givare med två sladdar.

Blå eller gul?:)
Bild
Jo Cox har hänvisat till din visdom tidigare i tråden (när du läser det så rådnar du LoL) men det verkar som om det finns flera setups på rovan, en variant där temp sitter på termostathuset och din hänvisning som NN inte kunde finna. så...
Kollar det i morgon
Lrsn93 skrev:
oldtimersmc skrev:
Lrsn93 skrev:Provar iallafall med autocom, fungerar det inte så får det väl bli ett fall för helmia ändå :???:
Eller hur funkar China vida kopian? 8)

Yess den skall funka, men se upp med op sys så du inte får fel version.

Vore väl fan å dra till Helmia nu när du lagt ner så djävla mycket jobb...

Ps helmia var fan bor du?

Bor i Arvika :) 8mil t Karlstad 4mil till Norge :)

Det var förra fredan när jag var på väg till arvika som jag blev varse mina problem, som du mins så var det 24c på dan och hag åkte från Kristinehamn till A-vika med värmaren på och höll på att frysa tassarna av mig.
Åkte till KD och nattade där åkte hem på fm (runt nollan) med felmedellandet då och då men sen så har det försvunnit.
Cox skrev::D såg det ii VIDA nu har mailat Lrsn93 skulle tro att hans sitter vid termostathuset, han fick dom bilderna ska se om jag hittar den andra specen :-)

Kan verkligen inte lokalisera vart på min motor det där är faktiskt :/
Cox skrev::D såg det ii VIDA nu har mailat Lrsn93 skulle tro att hans sitter vid termostathuset, han fick dom bilderna ska se om jag hittar den andra specen :-)

Har kollat på hans term och där sitter ingen givare men på den andra varianten så sitter den i termostathuset.
Men den kan ju sitta i närheten...
oldtimersmc skrev:

Har kollat på hans term och där sitter ingen givare men på den andra varianten så sitter den i termostathuset.
Men den kan ju sitta i närheten...

Mja :/ kanske en dum fråga men sitter två st givare på partikel filtret ?
Nordic-paper kallar på mina tjänster så nu är det bara att volta ner i bingen för klockan ringer 0438... time to "get slafen"
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940