Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Jahaja, då har du kostnaden för 5 nya spolar framför dig då :lol: Hoppas det är långt framför dig, dom är ju inte gratis direkt :P
Sprickan på alla täcks ju som tur är av gummit men det kanske är möjligt för överslag ändå.
White skrev:Då hoppas vi på att det bara var fukt som ställde till det. :)
Det blev inget bättre så nu ligger dom inne och får torka tills imorgon.
Ja det blev inget bättre fortfarande misständningar på tomgång dock inte lika många när den får lite varv. Så nu gjorde jag som så att jag vek upp gummit så som det var på förra bilden och så får dom ligga inne i värmen och torka ur vet inte om det blir värre eller bättre om man kan spruta in elektronikspray i sprickan.

Så är ser sprickan ut och det verkar vara sprick bildningar på alla fem, sprickan täcks ju av skydds gummit men jag vet inte om gummit orkar stå emot överslag? Ska tejpa dom med eltejp imorgon innan dom åker tillbaka i bilen igen.
Bild
White skrev:Dålig kvalitè om alla fem spruckit tycker jag. :???:
Skulle tro att spolarna har suttit i sedan bilen var ny och det blir ju en jäkla värme där så jag tycker att dom har klarat sig rätt bra ändå.
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Sprickan på alla täcks ju som tur är av gummit men det kanske är möjligt för överslag ändå.
Jo, men sprickorna blir ju inte bättre frammåt i tiden :)
Nej det lär dom ju inte göra men måste göra något som en nöd lösning just nu.
Ok bilen går bättre efter att tändspolarna varit inne under natten missar lite då och då men inte fullt lika mycket. Har iaf hittat begagnade tändspolar för 125kr st får kanske bli en sådan om inte fukten torkar ur.
  • 1
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 252

Smidigast och billigast lär vara att gå[…]

Fjäder dörrlås

Hej, Det finns tillverkare av dessa fjädrar o[…]

Jag vet inte hur det är med golvet. Det ä[…]

Fjäderbrott xc70 2016