- fre 08 dec 2017, 19:59
Jag har skrivit att jag att man ska vara neutral men om någon lärare bara säger A så är det nödvändigt att någon vågar och orkar säga även B så att eleverna åtminstone informeras om båda sidor av en frågeställning och inte enbart ensidig information.
Jag har inga som helst problem med kompassen i detta fall.
TommyP86 skrev:Då har du lite att fila på, ideologiskt.När jag skrev att det är glädjande att lärare vågar och orkar vara nödvändig balans i dagens idelogiska PK-påverkan på skolan så ska det ses i detta sammanhang här i tråden:
glock40sw skrev:andersuw skrev:glock40sw skrev:Det är alltid riskfyllt att köpa en bil vilken som helst. Jag hade en lärare på skolan som redan för 50år sedan sade att på den dagen när politikerna fattar vilka utsläpp dieselbilar har, blir de förbjudna.Och nu när din lärare inte längre har anledning att säga vad han då sa om de nya dieslar som rullar ut ur fabrikerna (efter att ha testats vid verklig körning i enlighet med EUs nya bestämmelser) har många politiker inte fattat det heller utan vill fortfarande förbjuda dem. Förhoppningsvis finns det en och annan insiktsfull lärare som idag förklarar för sina elever att den dagen politikerna fattar vilka utsläpp batteridrivna elbilar ger upphov till kommer de att förbjudas.
Jag har skrivit att jag att man ska vara neutral men om någon lärare bara säger A så är det nödvändigt att någon vågar och orkar säga även B så att eleverna åtminstone informeras om båda sidor av en frågeställning och inte enbart ensidig information.
Camel skrev:Jag anser att antingen förhåller man sig neutral, Eller om man säger A så måste man även säga B.Ett verkligt exempel är den lärare som jag känner till som åker batteribil till skolan, laddar denna genom att stjäla elenergi från sin arbetsgivare och skryter med att så här ska samhället se ut inför eleverna. Då är det skönt att andra lärare rakryggat markerar och dessutom ser till att eleverna får en balanserad information om batteribilen.
Jag har inga som helst problem med kompassen i detta fall.
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."