Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

orrbygrabb skrev:
stavas skrev:
ranzor skrev: Finns 2 sätt att koppla in, antingen koppla in med lösa kablar eller direkt i obd kontakten, jag körde den med obd kontakt nu.. Dosan fick man in under panelen bredvid obd uttaget genom att lossa på skruven där.. Passade perfekt där..
Det blir helt klart att beställa en sådan här. Har visserligen en V60, men jag fattade det på hemsidan som att den funkar för V60 också?
Jag fick till svar angående min V60 my12, "your car is designed for V2 module, at the moment we have testet vechicles 2009-2011 and 2013, test 2012 should not be delayed, its the different software in DIS, i Will keep you posten."

Så jag väntar på svar tills jag beställer.

Fick svaret att min modul som jag köpt till min My 10 antagligen även passar till min My12 (båda v70) skall testa så snart jag hinner...
Tok enkelt!
Bara att plugga in slå till tändningen vänta tills att dioden slutar att blinka ca 10 sek sen så ut ur bilen stäng dörren och tryck på lampknappen en gång + 2 ggr på låsknappen så startar den så fint...
Testade både på min v70 My10 och My12 och det funkade skitbra på båda så det blir till att köpa en till:-)
Desmodue skrev:
ranzor skrev:Då kan jag meddela att installationen va hur enkel som helst, och den fungerar precis som utlovat, har inte testat att ändra några inställningar på den men i grundinställningar funkar de super :)
Vilken nyckel har du nu igen?
Den som jag har med fem knappar eller den med sex?
Funkar det med femknappars?

Funkar både med 5 knappars och 6 knappars volvo nyckel
kinamicke skrev:Har du hunnit prova hur pass lång räckvidd prylarna klarar av?
Är det så enkelt att du kan starta värmaren på samma avstånd som du kan låsa/öppna bilen på, eller skiljer det?

Yes! Kan du låsa så kan du starta brännaren.
Ps har just beställt till min andra bil.
Det enda du behöver är att bilen din är utrustad med det dubbla tiduret till brännaren
Är det så enkelt att du kan starta värmaren på samma avstånd som du kan låsa/öppna bilen på, eller skiljer det?
Jag fattar inte ens hur frågan kan uppstå?
Varför skulle det överhuvudtaget vara någon skillnad alls
Dosan sitter på CAN bussen i bilen och snappar upp att man trycker på fjärrnyckeln
Dosan tar INTE emot någon signal ALLS överhuvudtaget från fjärrnyckeln
Momentum skrev:
Dosan sitter på CAN bussen i bilen och snappar upp att man trycker på fjärrnyckeln
Därför att någon ställer frågan
oldtimersmc skrev:
Momentum skrev:
Därför att någon ställer frågan
Frågan är redan utredd tidigare i tråden, men visst, vi kan ställa om alla frågor en gång till

[
Momentum skrev:[quote

Frågan är redan utredd tidigare i tråden, men visst, vi kan ställa om alla frågor en gång till

[
Visst men många läser inte hela tråden men alla sidolänkar så då blir det en del dubbelpost well Ni som funderar slå till för min erfarenhet är att när en så här pass bra produkt får genomslag så...
Är det ingen som har funderat lite längre?
VIN-nummer, ryssland, Åsa-nissemackapärr som koppas ihop med bilen och starar upp en funktion via en nyckelkombinationstryckning.
Eller är jag bara misstänksam?..
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 38
HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Fortsättning på min gamla tråd me[…]