Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Uppdatering 2012-05-06
Idag så har jag fixat det sista på handbromsen, spänt vajern osv så nu är den helt klar. Sen så fixade jag dit dom resterande avgasupphängningsgummina så det är också färdigt nu. Och sen så fixade jag upp baklåset :) Det börjar ta sig, men fann när jag hissade upp fronten å la den på pallbockar att yttredamaskerna är dåliga så måste byta dom.
Uppdatering 2012-05-09
Sådär, då var det bytt till dom där året-runt däcken på bilen. :) Lämnade även in samtidigt bilen på verkstaden som däck bytet eftersom att den inte gick som den skulle. Så jag betalar, starta bilen och kör iväg. Efter en rondell så bara tvär dör den. Så blev att ta bärgare till en annan verkstad samt att han den hade varit in hos, han blev ganska utskälld. Så få se nu vad som händer med den.
Uppdatering 2012-05-10
Sådär, då var bilen uthämtad och funkar prima.

Det vad nu som jag ska göra på den är att lägga dit remhjulet och byta förgasarflänsen, sen så är den redo för ett besök hos dom på bilprovningen :)
Uppdatering 2012-05-15
Var och besikta bilen idag. Åkte på 3st 2:or och 1st bra-att-veta. Så det gick väll hyffsat, besiktade den med trasig förgasarfläns så den gick lite lurvigt. Så blir att fixa handbromsen och sen visa upp den igen. Tänkte även byta förgasarflänsen och sen fråga dom på bilprovningen ifall dom inte kan göra ett nytt avgastest.
Såhär ser protokollet ut iallafall :)
Bild
Fixade blinkersen direkt, hade dioder i så den blinkade en hel del försnabbt. :P
Sen så på vägen från bilprovningen så small fläktremmen så har bytt även den med. Så miltal för det är 37138.7mil.
Uppdatering 2012-05-30 & 2012-06-03
Bytte den 30/5 förgasarflänsen i bilen och såhär såg dom ut :)

Nya
Bild
Bild
Bild

VS. Gamla
Bild
Bild
Bild
Bild

Demontering och montering fotade jag aldrig med detta skedde detta miltal - 37267,5
Bild

Och igår den 3/6 fixade jag fönstermekanismen, tog från en -87s årsmodell. Så pinnen till veven är ganska för mycket förstor, men den ska bara vara där ett tag tills jag får tag på en passande. :) Sen så fixade jag servopumpsfästet, men inte nog med det så på hemvägen så kom det nån sorts form av läkage som jag kommer kolla närmare på idag.

Samt att ni får lite senare idag en bild på hur bes protokollet såg ut från ombesiktningen :)
Uppdatering 2012-06-07
Dagen började med att jag for runt till alla dessa hydraulikfirmor vi har här i stan för att höra om dom kunde hjälpa mig med servoslangen. Men iallafall det blev en sprillans ny. Miltal kommer jag uppdatera senare. :) och en bild kommer ni få :)
Uppdatering 2012-07-29
Har gjort lite saker på bilen idag. ;)

Här hittar vi ett paket, undra vad som finns i denna då?
Bild

Tog ingen bild på efter jag har öppnat men de är iallafall en ny vattenpump + en termostat ;)

Här ska vattenpumpen monteras :)
Bild
I mitten är vattenpumpen av alla dessa remhjul

Miltal på detta byte :)
Bild

Hade väldiga problem med att få det tätt mellan motor och termostathus. Så jag använde mig av Loctate's flytande tätning för att "limma" fast o-ringarna. Så nu är det tätt och fint ;)
reagerade mest på mätarställningen. Min förstabil gick mätaren sönder på 377076 och efter ett halvår med de siffrorna framför sig blev dom ganska fastetsade i minnet :wink:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Spolarmotor fram

Hur byter man spolarmotorn fram på s40 sedan[…]

Ny stereo i min s40 2004

Tack för svaren, nu bara att installera.

Motorbyte Volvo 240

Väldigt snygg lyft!

Dolda Vinkeln...

Det är som sagt var två radarer som sit[…]