Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Fast borde du inte slå garageplats för bilen ur hågen om du vill ha en bil med lite utrymme och komfort. Ägare till äldre villor med inbyggda garage ställer ju nästan alltid på gatan/uppfarten och har garaget till förråd. Garage är skönt stekheta sommardagar, men överskattat i övrigt.
av perhall
Att 3,2 är tyst - ja, vid normal körning. Men över 4000 r/m har den riktigt härligt ljud, är pigg och varvvillig. Jag hade en S80 3,2 när jag jobbade i USA (det var en MY09). Mycket roligare motor än V6 3,5 Toyota 275 hk, 525iA, Audi A6 2,4 som jag har haft och kört mycket. Men visst är en 535i roligare.../PH
av Amli
andreas_lofgren skrev:Problmet med A4 främst ser jag som de tråkiga motorerna. De fyrcylindriga turbomotorerna är effektiva men lika skojiga som knäckebröd.
Har du kört 2.0TQ med 211hk? Det är en grymt trevlig motor till A4. Går riktigt bra och är skoj att köra.
av Lövet
Inte 211hk, men 200hk 2.0TQ (A4 B7). Visst det rör på sig - snabbt, men de låter bara sååååå trist. En otroligt effektiv motor med bra bett på de flesta varv (utom längst upp). Jag vill bara inte ha den.
av Amli
Håller med om att motor låter trist. Speciellt på låga varv. Men det är stor skillnad på 200hk som satt i B7 (jag har ägt en sådan själv) och hur motorn är med 211hk i B8. Den går klart mycket bättre. Men om man ändå inte vill ha den kvittar det ju.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andreas_lofgren skrev:.Det är absolut inga fel på V70in men den är för stor och den ger mig 0 habegär. Framförallt är motorn väldigt karaktärslös. Vet inte varför den motorn fått lovord för varvvillighet och ljudbild, jag tycker den är helt avslagen. Knäpptyst och komfortablel - absolut men den låter ju inte alls.
Låter som ett besök hos Ferrita skulle lösa alla dina problem på direkten..... :mrgreen:
av Lövet
Intressant. Jag upplever min som betydligt tystare än i filmen Kanske är det över 4500 varv den börjar låta ordentligt. Har inte varit däröver så mkt på grund av halkan för tillfället.
av Soulman
Jag går on-topic här och påstår att det enda man som privatperson kan påverka på begpriset är att vårda sin bil ömt och välja "rätt" drivlina, färg och utrustning oavsett om man köper bilen ny eller begagnad med avsikten att sälja den igen. Men erfarenhet är att om bilen är "billig" är det alltid nåt fel på den, taskigt skött eller saknar nödvändig utrustning i förhållande till andra bilar av samma sort på marknaden.

Men mina egna erfarenheter är att en välskött bil som är ren, hel och luktar gott är alltid lätt att sälja. Och är den lätt att sälja får man bra betalt för den.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Soulman skrev:Jag går on-topic här och påstår att det enda man som privatperson kan påverka på begpriset är att vårda sin bil ömt och välja "rätt" drivlina, färg och utrustning oavsett om man köper bilen ny eller begagnad med avsikten att sälja den igen. Men erfarenhet är att om bilen är "billig" är det alltid nåt fel på den, taskigt skött eller saknar nödvändig utrustning i förhållande till andra bilar av samma sort på marknaden.

Men mina egna erfarenheter är att en välskött bil som är ren, hel och luktar gott är alltid lätt att sälja. Och är den lätt att sälja får man bra betalt för den.
LIte trist då när det finns säljare som inte ens orkar titta på bilen för att sätta ett inbytespris.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]