Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellrider
greeeken skrev:
åklagarn skrev:
greeeken skrev:Kom hit så får du se den.
Eller så kanske du kan be tomten komma me en scanner till mig??
De vore schyst.
Artikelnumret du gav för ett bra tag sedan har inget att göra med luftmassemätaren, men artikeln i fråga sitter på luftburken (kanske samma sak för dig).
Så ni menar att det itne går att köpa locket till luft burken separat?
Det är där sensorn sitter.
Åk förbi haga norra ,det var där ja köpte min.Om de går eller itne för er det vet jag inte, men killen i kassan sålde den till mig.
Om ni fortfarande säger att de inte går ,dra till skroten o köp locket på luftbrruken, klipp ,såga skär ja gör som ni vill sen för att få ut den då
du e ju inte lite skön alltså,,prova å börja läsa om va du skrev för ett halvårsen!
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:Bilia måste vara helt tokiga
VAr där idag på Bilia i Haga Norra

Tyvärr kan du inte köpa den löst du måste köpa hela luftmägdsmätaren för 4000 kr.

Är du galen svarede jag, för 2 månade sen kostade själva givaren 160 kr.
Omöjligt svarade ha.
Användarvisningsbild
av CarMan
CarMan skrev:
poan skrev:Visst sitter det en separat givare monterad i luftmassemätarhuset (ta fram mejselen och titta ordentligt). Den har såväl volvo som bosch-nummer. Läs av nummret och ge dig ut och snurra på nätet. Glöm inte att kolla vW, Porshe, alfa mfl. har du tur så hittar du en givare. Kolla även de amerikanska reservdelssajterna.
Byter du till samma givare som sitter i fn så behöver du inte joddla med programmering.
Jag satt själv i samma sits för ngra månader sedan med min s80.
Enklast var dock att köta beg komplett på skroten. Ha då i minnet att samma mätare kan sitta i ett flertal modeller.
P-O

man ska inte skacka skit när man har presis noll koll på vad man säger :!: :evil:

Luftmasemätaren har myckeriktigt en ditskruvad känslekropp. den känselkromm är kalibrerad ihop med röret, det äe alltså en enhet & går givetvis inte att köpa lös. & om det nu var så att den skulle gå att köpa lös så är det ju den delen som är den dyra delen, plastsöret kostar inge 4000:-

Jag blir så trött på när folk tror dom vet & skaratar åt en som har rätt.

jag tror ni har misförstått varandra, du lär ha kollat på en annan givare om den nu kostade 160:-

men om du går dit o är lite otrevlig mot dom så tycker dom nog att du är en topen kund & då får du nog bra service i fortsättninen.

Bilia Haga Norra är en av dom aldra största Volvo anlägningarna som finns, så mara för att många är missnöjga så behöver det iinte betyda att dom prosentuelt har fler missnöjda än nån annan.
av OC-RA
Nej vad ni gör, lås inte sådana här trådar. Det är dom som ger lediga nattjobbare underhållning
när man sitter ensam uppe.
Användarvisningsbild
av CarMan
OC-RA skrev:Nej vad ni gör, lås inte sådana här trådar. Det är dom som ger lediga nattjobbare underhållning
när man sitter ensam uppe.

om den nu blir låst , så kan ja tipsa om att börja om från början av tråden igen. det blir ungefär samma sak som att låta tråden växa vidare :wink:
av S60AWD2.5T
Men hallå! Vem är lurad, Du eller?
av Hellrider
S60AWD2.5T skrev:Men hallå! Vem är lurad, Du eller?
pratar du med mig eller??
av S60AWD2.5T
Hellrider skrev:
Ja, pratar o pratar vet jag inte men skriver i alla fall.
Men det var till dig.

Själv fick jag köpa en ny LMM för 19.90 på Bilia det är sääääkert. :oops:
av Hellrider
S60AWD2.5T skrev:
Hellrider skrev:
Men det var till dig.

Fattar inte va du dillar om?varför skulle jag vara lurad,försöker få greeken till å haja så han inte lurar folk som inte hajar
av S60AWD2.5T
Hellrider skrev:
S60AWD2.5T skrev:
Hellrider skrev: pratar du med mig eller??
Men det var till dig.

Fattar inte va du dillar om?varför skulle jag vara lurad,försöker få greeken till å haja så han inte lurar folk som inte hajar
Det är det jag INTE tror du lyckas med utan han lurar dig att hålla på....
Du påstår att Greeken lurar folk och jag tror inte det....eller är du lurad?
Hajar Du?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]

El fel

Både omkopplarspaken och ljusvredet krå[…]

B230F går fett