Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vilket lag håller du på?

Leksand
8
36%
AIK
2
9%
Växjö
1
5%
Mora
1
5%
Almtuna
3
14%
Västerås
Inga röster
0%
Björklöven
2
9%
Troja/Ljungby
2
9%
Malmö Redhawks
1
5%
Sundsvall
1
5%
Oskarshamn
Inga röster
0%
Bofors
1
5%
Användarvisningsbild
av TheBree
Ja det var verkligen en konstig match igår. När det var typ 10 minuter kvar hade man mer fokus på Leksand-Malmö matchen än på Troja-Sundsvall. Och sen när alla får vänta på straffdramat, spelarna står kvar ute på isen för att vänta in resultatet och det är en på läktaren som har direktkontakt med en annan som kollar på matchen på TV (det var ju inte bara han men han fick ju veta direkt om det blev mål eller inte, speakerbåset i Hovet var lite slöa :P).
Helt sjukt är det. Och ännu sjukare är att det blir Lakers i Play-off. Fy fan vilken hockeyfest det kommer bli imorgon (skrivet lördag) och sen har givetvis jag och Tomas fixat biljetter till första matchen i Växjö på Tisdag, och blir det sen mer så kommer sista och avgörande spelas i "Lakerdome" på onsdag, ska helt klart vara på plats på alla matcherna.

Vad tror jag då? -Nja, 50/50 skulle jag säga. Troja förlorade första matchen mot Lakers och då var det tillfälligheter som avgjorde, skulle säga att Troja var något bättre i den matchen. Hemma i Hovet vann troja, och då tycker jag att de gjorde de rättvist. Sista bortamatchen nu i Januari vann också Troja (dock på straffar) men då hade Lakers lite bättre tryck sett över hela matchen.

Till och börja med så ska vi se till och fylla Hovet imorgon och sen ska vi se till att vinna matchen. Det kommer bli åtminstonde två riktigt grymma matcher med, vad jag skulle vilja säga, SM-final känsla på. Det är ju somsagt viktigare och vinna över Lakers än att ta sig vidare. Vinner vi så har vi gjort båda!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4524530.ab
Användarvisningsbild
av camaro69
Hrrrrm. :wink:

Troja/Ljungby–Växjö 5–6
Troja/Ljungby hämtade upp ett 2–3-underläge till 5–3-ledning i tredje perioden och såg ut att gå mot en seger.

Växjö reducerade och strax därefter, knappt tre minuter före slutet, svarade Trojas målvakt Petter Sandström för säsongens målvaktstavla.

David Lundbohm skarvade pucken från mittzon och vidare ner mot kortplanket. Pucken gled mot målet och via Sandströms klubba gick den in i mål.
Användarvisningsbild
av TheBree
Ja vad ska man säga. Det finns inte så mycket att tillägga. Laget gör en bra match men jag tycker att Lakers också spelar bra. Tyvärr gör Sandström en fete tabbe som inte ska kunna hända. Ibland händer det, dock händer det lite väl ofta för Sandström. Nu vill jag se ett målvaktsbyte i nästa match på tisdag.

Jag har inte gett upp ännu, även om det känns som om många gjort det. Kan vi vinna på tisdag så kan verkligen allt hända på onsdag. Men visst, det ser inte så ljust ut. Det kommer bli tufft att vinna två i Lakerdome. Men det är bara att bryta ihop och komma igen. Ny match på tisdag. Och jag tror att vi kommer att se ett grymt revansch suget troja! Och hoppet är ju som sagt det sista som överger människan!

Såhär såg tabben ut: http://hockeykanalen.se/1.810448?videoI ... nt=2.26514
Användarvisningsbild
av camaro69
Sandström drömmer säkert mardrömmar om misstaget.
Inte kul att göra en sån här "generalmiss".

En del "tavlor" blir ju evigt ihågkomna, t ex Salos nick mot Vittryssland.
Användarvisningsbild
av TheBree
Igår så hoppades jag så innerligt att inte Sandström ska stå imorgon, men nu har jag ändrat mig! Jag hoppas verkligen att han får stå i mål imorgon. I så fall kommer vi ha en målvakt som spikar igen totalt, och får han bara stöttning av tillresta Troja supportrar under matchen så vinner vi imorgon. Jag tror att Jerry (trojas sportchef) och Martin Karlsson (trojas tränare) ger Sandström förtroendet. Och jag tror att hela laget fortfarande har ett stort förtroende för Sandström! I alla fall har jag det! Jag tror att Troja tar hem morgondagens match och att i nästa match (på onsdag) kan allt hända, då är vi tillbaka på 50/50, om inte kanske till och med lite fördel Troja!

Bild
Användarvisningsbild
av bjompa
TheBree skrev:...och självklart ska alla Jagrullare kolla på matchen på tv4sport! Allt annat vore ju orimligt!
Klart man ska de, vore ju kul å se om nån lyckas överträffa förra tabben...

Ja hoppas på troja iaf, å att babytuna tar *ora så de blir slutspelat för packet norr om siljan.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tackar för stödet Bjompa men idag gick det inte vägen :cry:
Så nu är säsongen slut för Troja.
Men man kan inte säga annat än att det var en mycket bra säsong för nykomlingarna Troja att ta en playoffplats.
Nu ska jag bara fundera ut vilka jag ska hålla på i fortsättningen. :???:
Användarvisningsbild
av bjompa
Ja de va ju förjävligt att de inte gick igår, men men, dom har gjort de jävligt bra ändå.. Ta sej till playoff som nykomlingar är ju inte illa..

Tomas, du behöver ju inte fundera så länge, du å trojaklacken är välkomna till Ejendals Arena när de drar igång. (ni har ju visat att ni kan hålla på LIF)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15
Oljespec.

Tack för detta, men har inte tillgång t[…]

Lagning av mindre lackskador

Lackstift funkar hyfsat på riktigt små[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240