Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
lennarte skrev:Nu är 745-an färdig
☹️☹️ Sej den glädje som varar... Var och hämtade delar till svågerns bensin häcksax. På väg därifrån backade jag på en betonggris..... Inga större saker men det träffade det bakre avgasröret så röret mellan katen och främre dämpare gick rakt av. Det var väldigt tunn plåt där....... ☹️☹️
I förmiddags innan detta bytte jag släpvagnskontakten på dotterns häst släp (13-pol). Så nu är där ljus överallt. Det ska säljas för det blev för tungt för hennes B+ kort. Hon har redan köpt ett nytt som hon kan dra med sin "nya" V90 Cross Country... 😁😁
Användarvisningsbild
av lennarte
Varit i Portugal på semester (om man kan kalla det så som pensionär) med ett antal bekanta pansionärer. Väl hemma gjorde jag en "fulreparation" så jag kan köra med den. Dock läcker det lite och måste fixas innan besiktning i april. Tänkte då byta katalysator (eller rensa den) men det verkar vara svårt med 63 mm 15° avgasböjar. Fick sätta 51mm böjar förra gången 🤬🤬
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
S40 1.8f ac problem

Kan nämna att det är samma in/utlopps di[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]