Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vardelos
En bil för en halv mille som man inte vet om man kommer in i baksätet på om det är några minusgrader ute, inte riktigt vad jag hade väntat mig.

Tur att vi har en hederlig Skoda på parkeringen oxå som man får förlita sig på när den inbillade lyxen sviker.

Jag trodde Volvo var det självklara valet för oss nordbor då det enligt reklamerna ska vara ett märke som är byggt efter vårt hårda klimat, men jag har en granne med en Dacia som kan öppna alla sina dörrar på morgonen när jag står och spottar och fräser, han bara skrattar, han fick fingret idag.
av Xanthopteryx
Alla nya bilar har barnsjukdomar.
Tesla har också haft problem med sina lås som gjort att du inte kunnat komma in, ens i varmväder. Och den bilen är lite dyrare...
av Vardelos
Xanthopteryx skrev: lör 26 jan 2019, 09:40 Alla nya bilar har barnsjukdomar.
Tesla har också haft problem med sina lås som gjort att du inte kunnat komma in, ens i varmväder. Och den bilen är lite dyrare...
Barnsjukdomar? Modellen är ju snart gammal :nerd:
av CETT
Vardelos skrev: lör 26 jan 2019, 18:17
Xanthopteryx skrev: lör 26 jan 2019, 09:40 Alla nya bilar har barnsjukdomar.
Barnsjukdomar? Modellen är ju snart gammal :nerd:
Precis, felen har funnits i flera år och Volvo har ingen lösning. Jag ska lämna bilen på verkstaden till veckan för fix av diverse fel men dörrarna kommer de inte att göra något åt. Så otroligt dåligt. Hade varit ett privatköp hade jag gått till ARN nu.
av xrider666
Lämnade in min V90CC idag för fix med bakdörrarna, men nu ringer Bilia och säger att man inte gör någonting åt V90 modellen just enligt direktiv av Volvo.
XC90 finns det en fix för med någon "kondom" över kistan men inte för V90 modellen....
Volvo håller på med någon lösning å detta men just sker inga byten av låskistan
av Cokeisit
Jag fick mina lås tömda på vatten och uppsmorda för en vecka sedan. Ingen annan åtgärd finns för V90CC ännu.
av LJN
I morse var det dags igen, blötväder igår och rejält kallt i morse -13 C. Och trots att jag har elektrisk kupevärmare som grundvärme en drygt timme före start så gick inte vänster bakdörr att öppna. Börjar att surna till över detta "kända" fel och att inte få någon direkt hjälp av Volvo. Mailade via min Volvo idag och beklagade mig och hänvisade till denna konsumenttråd och fick detta svar:

"Hej Lennart,
Tack för att du har tagit dig tid att kontakta oss på Volvo Cars Sverige angående låsen på din V90. Vi beklagar det du upplever, för oss är det viktigt att du får rätt hjälp och uppföljning så snabbt som möjligt angående det du beskriver. Därför ber vi dig att kontakta din personliga servicetekniker igen och beskriver ditt ärende för din tekniker. Detta för de behöver se din bil rent fysiskt för att kunna utföra rätt åtgärd. Volvoverkstaden i sin tur direkt rapporterar in till berörd avdelning inom Volvo samt följer upp ditt ärende om detta skulle vara en brist eller fel som behöver åtgärdas. Det är viktigt för både oss som ansvariga för våra produkter samt för dig som vår kund att detta går enligt ovanstående process för att vi ska hjälpa dig på bästa sätt.
Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.
Med vänliga hälsningar "

Jag har utelämnat namnet på den som svarade från Volvo.

Fråga, är det att låsen blir "vattenfyllda" och fryser som är orsaken? Hjälper det att torka dom torra med värmefläkt och smörja in dom ordentligt?
av CETT
LJN skrev:I morse var det dags igen, blötväder igår och rejält kallt i morse -13 C. Och trots att jag har elektrisk kupevärmare som grundvärme en drygt timme före start så gick inte vänster bakdörr att öppna. Börjar att surna till över detta "kända" fel och att inte få någon direkt hjälp av Volvo. Mailade via min Volvo idag och beklagade mig och hänvisade till denna konsumenttråd och fick detta svar:

"Hej Lennart,
Tack för att du har tagit dig tid att kontakta oss på Volvo Cars Sverige angående låsen på din V90. Vi beklagar det du upplever, för oss är det viktigt att du får rätt hjälp och uppföljning så snabbt som möjligt angående det du beskriver. Därför ber vi dig att kontakta din personliga servicetekniker igen och beskriver ditt ärende för din tekniker. Detta för de behöver se din bil rent fysiskt för att kunna utföra rätt åtgärd. Volvoverkstaden i sin tur direkt rapporterar in till berörd avdelning inom Volvo samt följer upp ditt ärende om detta skulle vara en brist eller fel som behöver åtgärdas. Det är viktigt för både oss som ansvariga för våra produkter samt för dig som vår kund att detta går enligt ovanstående process för att vi ska hjälpa dig på bästa sätt.
Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.
Med vänliga hälsningar "

Jag har utelämnat namnet på den som svarade från Volvo.
Ett färdigskrivet standardsvar där de sätter in valfritt ord, i ditt fall "låsen". Jag fick exakt samma svar när jag klarade på tjuvlarmet via Min Volvo. Det är väl en chattrobot som svarar...
Det känns inte seriöst tycker jag.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 37
740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?