Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Okej, vi blev informerade att det fick man inte, måste varit någon paragrafryttare.
Det kommer ju underlätta en hel del då vi knappt vet någon som har manuell låda längre. :)
Då ska jag bara komma över tanken att låta pärlan rulla utan min kontroll :lol:
Tack

Okej, tillbaka till topic nu =)
Har plockat fram ett 256gb usb minne nu, fegkör väl ner det till fat32 och laddar på kartan, sedan
är det bara att vänta på servicebesöket.
Sådär, då var kartan uppdaterad till version 30.16.04. Inga problem, mer än att bilen tyckte jag skulle sluta med att mata ut skivan.
Stängde av bilen och startade igen, och så var allt klart.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Verkar som jag bara kan välja mellan exFAT och NTFS när jag ska formatera mitt 256GB usbminne.
Det är tydligen så att FAT32 endast kan användas på USB-minnen upp till 32gb.
Men det verkar som exFAT är en vidareutveckling av FAT32 så det ska nog fungera annars får jag ragga upp ett 32gb usb-minne istället.
Kom hit, så får du låna mitt USB-minne. Jag är klar med det nu. FAT32 ska kunna användas till minst 2 TB stora minnen, beroende på klusterstorlek. exFAT klarar ännu större.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Heh, lite långt att åka för ett minne =)
Jag provar med mitt, annars har jag ett 32gb på jobbet som jag kan låna.
Det löser sig, får inte applikationen innan nästa vecka ändå.
Användarvisningsbild
av karnstrom
Lämnade in bilen igår för att få det uppdaterat, kommer dit efter jobbet för att hämta bilen. (taggad som fan). Då möter grabben som har grejat med bilen mig och säger att det blev lite problem.... när han laddade över mjukvaran så dog 7 tums displayen. Lödningsfel sa felkoden.... så nu är man helt utan radio och hela kittet som styrs i skärmen... de skulle inte få hem en ny skärm för än tisdag nästa vecka... Mitt pepp för nya kartor dog ganska snabbt! Efter en del diskuterande så fick jag verkstaden att stå för kostnaden för att byta den..
Det blir ju knappast fel på lödningarna för att man laddar in en mjukvara. Antingen fick bilen fnatt, så felkoden är fel (!), eller så hade du en makalös tur att det hände just när bilen stod på verkstad och det gick att få dem att ta kostnaden.
Användarvisningsbild
av karnstrom
Nej det känns som det inte hade något med själva laddningen av mjukvaran att göra, det konstiga va att han sa att de var tvungen att ladda över den via USB. Därför skulle det ta ett tag, jag hade redan då väntat i 45 min på att det skulle vara klart. Enligt honom var det då minst en timme kvar, vad man läst här har det gått på under timmen för alla??!!

Ja det va hans argument att det kunde ha hänt när som så därför ville han egentligen inte ta kostnaden. Men eftersom det hände hos er så får ni ta det sa jag. Vet inte vad en ny display kostar men antar att den inte är gratis! ;)
Jag vet inte hur lång tid det tog med min bil. Jag gick till jobbet under tiden. Det är ju smidigt när Volvoverkstaden ligger på granntomten.
Men nedladdning via USB tillgriper de när det är större mjukvaror som ska laddas ner. Det är därför som man inte får sånt här vid en vanlig service, trots att Volvo skriver att de uppdaterar alla mjukvaror när man gör service. Men det är inte sant. De uppdaterar sånt som de hinner med under tiden oljan rinner ut, men inte mer omfattande uppdateringar.
Användarvisningsbild
av karnstrom
Sjukt smidigt att ha det bredvid jobbet. Jag har inte långt från hemmet till Volvo, men från jobbet är det en bit. Hade tänkt hinna få det gjort på lunchen men fick ta en lånebil tillbaka till jobbet för det tog längre tid än väntat som sagt.

Men det förklarar varför de använde USB då, tack för infon! :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 26

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv