Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag förstår inte !
Åk till en firma som har kompetens och utrustning för att mäta upp ditt batteri !
Vad tror du förre ägaren säger som kan hjälpa dig ?
Dock inte till din Mack för där saknas bägge delarna alternativt intresset att hjälpa.....
Du gör ju bort dig duktigt om du ringer förre ägaren när du haft bilen så länge. Och som Wissel skriver, vad ska förre ägaren säga???

Instämmer med tidigare: Börja att göra de enkla testerna, annat batteri, först. Polernas eventuella fel-placering kan du lösa med startkablar just då.
Mitt förra batteri klarade att starta bilen och klarade även "Mackens" belastningstest men om bilen fick stå med p-ljus på en stund eller med en öppen dörr o stereon på i knappt 10 minuter så klickade det bara i startmotorn. Mer orkade inte det av Macken testade och "full-laddade" batteriet.

Mvh
Tillägg: jag felsökte mitt husvagnsbatteri på samma sätt för några veckor sedan på samma sätt. En Volvo-bil med stereo är ett belastningstest. :)
Förra ägaren = min frus morbror - alltså inte så jobbigt eller särskilt pisamt.

Upptäckte att displayen blev normal igen då jag satte på lyset. Under samma tur med bilen stängde jag även av lyset o fortfarande fungerade displyen, även på radion. Efter ett kortare uppehåll med bilkörning startade jag åter bilen - belysning på indtrumentpanel och stereo svag. Jag vred på och stängde av lyset och allt som vanligt igen.

Hej, Jag är ingen mekaniker så detta f[…]

Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöver […]