Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Biltema säljer bara konverteringssatser. Dessa kan säkert funka men kablar osv passar inte eftersom dessa är gjorda för att kopplas ihop med en fd. halogenstrålkastare.
Sen vore det ju bra att beakta så att inte dem ev. nya du köper går sönder på nytt. Känns långsökt att dom gått sönder utav bara en underedstvätt. I mitt fall var inte strålkastaren tät och drog in kondens som sedan föll ner rakt i ballasterna. Jag tätade därför runt om med silikon och har inte sett en droppe fukt sedan dess
milfshake skrev:Sen vore det ju bra att beakta så att inte dem ev. nya du köper går sönder på nytt. Känns långsökt att dom gått sönder utav bara en underedstvätt. I mitt fall var inte strålkastaren tät och drog in kondens som sedan föll ner rakt i ballasterna. Jag tätade därför runt om med silikon och har inte sett en droppe fukt sedan dess

Fanns en kampanj hos volvo att man borrade ett hål å limmade dit en bit gortex så att fukten skulle ta sig ut när de blev varmt men de skulle inte komma in något i strålkastarn :p
Det verkar som jag inte vågar satsa på biltema om xenonkungen bara tar 1295 kr. Min modell är precis innan faceliften. Det är fuktigt innanför glaset, när jag hade locket (där lampan sitter) avskruvat så försvann fukten, men när jag skruvade på locket så kom fukten tillbaka, så man kanske skulle borra ett hål i locket, det är ju lätt att täppa till om man skulle vilja det.
CarlRo skrev:Det verkar som jag inte vågar satsa på biltema om xenonkungen bara tar 1295 kr. Min modell är precis innan faceliften. Det är fuktigt innanför glaset, när jag hade locket (där lampan sitter) avskruvat så försvann fukten, men när jag skruvade på locket så kom fukten tillbaka, så man kanske skulle borra ett hål i locket, det är ju lätt att täppa till om man skulle vilja det.

jade hade köpt ballast där ifrån då. När jag hade fukt i min lykta så plockade jag bort ballast och alla täcklock. La sedan varmluftspistolen liten bit ifrån så det blåste rakt igenom i typ 20 minuter för att verkligen värma upp hela lyktan. Inte varit en tillstymmelse till fukt i lyktan där efter.
Hade fukt i båda mina strålkastare och totalförstörda ballaster. när jag bytte skiten en solig varm dag så passade jag på att dra silikon runt båda strålkastarna och har inte sett till en droppe fukt sen dess. testade också med att borra hål innan dess men det hjälpte ingenting så nu är även hålen tätade med silikon..

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]