Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fluppen skrev:Tack för det, då behöver jag inte någon nivåreglering på ljuset va? Men jag får väl ändå köpa till den där motorn som ljusterar ljushöjden innefrån bilen?

Bra tips med bytet..kanske tom kan begära att bytet sker under förutsättning att "bytaren" gör jobbet?
De tycker ja att du kan begära .kanske kan bli lite knivigare med bytet bara..men ha ja haft ett orginal system så hade ja kommit å bytt direkt ;)..motorn som sagt är de bara vrida å lirka bort..sitter fast i en kulled i reflektorn
Kivner skrev:Ang höjdjusteringen så flyttar du enkelt över motorn från dina befintliga lyktor till dom nya lyktorna om det inte sitter några i.

Är det samma motorer till dom?

Jag har nog ingen motor till dom nya lyktorna, det sitter väl externt kopplade till ett vred som går ner till ett "kugghus"
snygg bil fluppen

märke på fälgarna tack?

Har en likadan som jag håller på och ska uppdatera med diverse faceliftade detaljer men fälgarna har jag svårt
att hitta rätt och bestämma, sitter med massa bilder och klipper och klistrar ihop med bilen för att få en liten hint
om hur den kan se ut
synd bara att den transparenta plasten i strålkastarna fr o m MY05 blästras i trafiken. Valeo skulle satsat på glas som tidigare.
Grattis till bilen! Nu är jag ingen expert på området men ändå ganska påläst så jag skulle gissa att din steg3 mjukvara inte funkar något vidare om du byter tillbaka till originalsystemet. Dessutom ökar du risken för överhettning av turbon om du kör hårt. Köp ett par flashiga öronproppar till frugan istället och njut av motorsången :wink: . Jag upplevde inte några problem på S60n med simons sportsystem men då hade jag original downpipe så ett mellanting är ju att bara byta tillbaka till org dp och ha kvar resten av sportsystemet. Ring och rådgör med BSR hur mjukvaran lirar med original avgassystem. Jag antar att det är resonansljudet kring 80-90 som hon stör sig på?

/John

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]