Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

s6025t skrev:Sensus Connect är standard i den bil du beställt det ingår i business edition du får även nya Sensus navigation i BE PRO
Det behövs inget extra SIM-kort men om man har det används bilens antenn som ger bättre mottagning har man en smartphone med surf abonnemang så går det att nyttja telefonens abonnemang genom bluetooth.
Det man missar utan uppkoppling är appar navigationstjänster webbradio o musiktjänster o möjligheten att surfa på internet i bilens skärm
fabriks och eftermonterad, det vet jag men jag ser inga direkta skillnader i systemet, får väl undersökas närmare när det börjar trilla in lite felr hos ÅF här uppe.
Suck... Sprang också på detta faktum nu.. Tre veckor efter min beställning av en ny XC60... Känns lite som man tar ett steg tillbaks med Sensus Connect jämfört SCT.

Känner mig skapligt blåst då man gått här och längtat efter att få Spotify och Waze direkt i bilen så ser jag Business Edition Pro II-paket med Sensus Connect, var ju bergis på att det var SCT-funktionaliteten och allt var löst eftersom det är generation "II"... Men istället skulle man tagit en XC70 och valt till SCT... Ehhh, låter ju sjukt... Förvirrande om inte annat...

Någon som vet om det överhuvudtaget går att få SCT i en XC60 eftersom det inte går att speca från fabrik?
Sensus connect verkar vara lite väl basic jämfört med connected touch ;) ser att det inte går bygga med sct i konfigurationen längre men det måste väl kunna gå och köpa till eftermontering ändå. :) även om sct är dyrt över 12tkr är det mycket som ska göras bland annat över 200 olika moment när dom ska koppla in det, verkar komplicerat och ta en heldag. Men man få se till att inte köpa det av en slarvig volvohandlare för när dom monterar tillbaka plasten runt skärmen igen så har den kommit lite snett vilket är rätt så irriterande när den täcker en navigationspil med någon millimeter. Vi hade mycket eftermonterade grejer på s60in och det är slarvigt monterat!! Man får se upp med eftermonterade tillbehör, bättre med fabriksmonterat!
Sensus Connect har inte alls alla de funktioner som SCT: har, men dom kommer att bygga in mer allt efter som.
Har en kompis som jobbar med SC, och det kommer en del roliga funktioner i den i framtiden.

Dock kommer man ju aldrig att kunna roota Sensus Connect och lägga in de android-program man vill ha, som man kan göra med SCT:n. Har själv rootat min SCT, och nu börjar den bli riktigt trevlig (adw launcher, "riktiga" spotify, waze, google navigation, netflix :lol:, tasker, torque, etc).
Nästa steg blir att installera en backkamera.
En funktion i Spotify appen som jag saknar är att det inte finns någon knapp om man vill blanda en spellista.
simonhalmstad skrev:En funktion i Spotify appen som jag saknar är att det inte finns någon knapp om man vill blanda en spellista.
Roota SCT:n, och installera den senaste Spotify-appen, så har du "Shuffle" där. Dock förlorar du Speech Recognition i Spotify, men jag tyckte det var viktigare med ett mer komplett touch-interface.
Lite svårt att sätta sig in i allt ni diskuterar när man inte provat vare sig SCT eller SC.

Är det någon som fått sin nya bil med SC som gäller från 13w46?

Någon som tror sig veta om de uppgraderingar/förändringar som införs 14w20 kommer att uppdateras "free of charge" i samband med service på de bilar som har SC från 13w46?

Nedanstående länk lades upp på i en annan tråd i höstas. Vet inte varifrån matrisen har sitt ursprung och om den är helt up-to-date dock: http://www.forumbilder.se/CFP5R/sensus-connected
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]