Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kanske
Xepp skrev:
hollan skrev:Verkar inte som någon av bilarna du länkat till har avstängningsbar passagerar airbag och det vill man väl ha om man har smått på gång?
Dessutom såg det ut som sittdynan på förarstolen hade sprucken klädsel på v50 in
Menar du V70? För jag kan inte se något på bilderna på v50n. Jag vet att V70 har lite dålig klädsel fram vilket troligen är anledningen till något lägre priset.

Det lutar mot V50 nu. Jag har som sagt en C30 idag som jag gillar massor. V50 ser lika ut fast kombi. Min c30 har 1.8F motor och tycker det är lagom. Jag känner inget behov med större motor då jag sällan har behövt det. V50 kommer vara enklare att parkera i stan och planerar ändå byta till större bil om 2-3 år.
Om du nu planerar att köpa en större bil om 3 år, varför inte köpa en stor bil nu ?
Inte kul att säga till sin unge: Lessen, men pappa har stor bil nu, med stora lån så det blir ingen Power Ranger idag.
av Xepp
kanske skrev: Om du nu planerar att köpa en större bil om 3 år, varför inte köpa en stor bil nu ?
Inte kul att säga till sin unge: Lessen, men pappa har stor bil nu, med stora lån så det blir ingen Power Ranger idag.
Av två anledningar; 1) Jag vill egentligen bara betala max 90-100k nu så slipper jag ta billån. 2) Vi har bara behov av en lite större bil idag som får plats med barnstol i baksätet samt vagn + ev resväska i bakluckan.

Om 3 år tänker jag investera lite mer och köpa en bil som jag vill ha på längre sikt. Anledningen varför jag ens överväger V70 nu är för det är relativt bra pris för en fin bil med ganska få bil. Detta gör att när jag säljer den om 2-3 år så har värdet troligen inte minskat en massa.
Användarvisningsbild
av hollan
På bilden där dom har fotat ratten ser du nere till vänster att klädseln är sprucken
Nä avstängningsbar airbag var tillbehör till och med årsmodell 2012
Och går ej eftermontera skall du koppla ur airbagen på dessa bilar behöver bältet bytas samtidigt=dyrt
av Xepp
hollan skrev:På bilden där dom har fotat ratten ser du nere till vänster att klädseln är sprucken
Nä avstängningsbar airbag var tillbehör till och med årsmodell 2012
Och går ej eftermontera skall du koppla ur airbagen på dessa bilar behöver bältet bytas samtidigt=dyrt
Du shit.. det såg inte jag. Får undersöka det idag när jag kollar på bilen.
Tydligen är avstängningsbar airbag dealbreaker för tjejen så får kolla det också.

Tack för tipset! Hade aldrig tänkt på det om du inte sagt det! :D
av Xepp
Efter att ha kollat på båda bilarna så går V50 bort. Det var ganska stor reva i förarstolen men det gick inte att stänga av airbagen på passagerarsidan.

V70 var ganska okej och där går det att stänga av airbagen. Växelspaken verkade glappa lite när en växel i men verkar kanske vara plastbussning som måste bytas (http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=70864) och inte att växellådan är dålig.
Dock verkade V70 väldigt stor jämfört med V50. Lutar åt V50 men handlaren för V70 hintade om att jag kunde få ner priset ännu mer och då är det intressant. Inte så snyggt med beige inredning dock.
spridare tätring

Tackar hjärtligt för alla svar fåt[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

När dottern lämnade in sin Volvo V90 p&a[…]

https://carup.se/nytt-forslag-langsammare-tankning[…]

Hej, Har letat en del på nätet utan at[…]