Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av picko
Dom där va rätt risiga med hängande tak avsaknad av tak kört bes oskattat.

Jag vill inte vara dryg på något sätt men en fin utan rost i väldigt bra skick nyskattat ny bes är vad jag är ute efter.

Tack för länkarna

Det jag menar är visst finns det billiga men man får vad man betalat för.

Det jag fått höra av många en 745 i ny skick ny bes + skattat runt 3000 det hittar jag då inte det men mek bilar jag hittar för den summan.
Eller har jag helt fel eller tittar jag på fel ställen?
av sicnarf
Om skatten nybetalt är på 2000 kr och bes avgiften är på 300 kr så kan du omöglitvis hitta en nybes,nyskattat 740 för 3000 kr! Möjligtvis 4000 kr efter mycket prutande.
av sicnarf
Om skatten nybetalt är på 2000 kr och bes avgiften är på 300 kr så kan du omöglitvis hitta en nybes,nyskattat 740 för 3000 kr! Möjligtvis 4000 kr efter mycket prutande.
av Droopy
Amen snälla, det var ju generellt, du kanske får ge 4455 och priserna på blocket är ju inet vad de säljs för, slutpriset vet du ju aldrig, men du hittar ju tusentals bilar som är skattade och bes för 33 5k el 4298sek el vad det nu slutar med. Fisn ju annat än Volvo ovhså, jag pratar om kategorin, tusenkronorsbilar/sommarbilar som det dräller av, köp åk ett halvår och kör sedan på skroten, typ.

Sedan att någon köper en skrotfärdig bil för 3k är ju för mig en gåta, men sedan skrotbilspremierna försvann ligger det ju vad skit som helst på blocket numera
av Droopy
Sedan sa jag aldrig nybes, utan skatt och bes, är de inet det är det ju helt ointressant, för avställda betalar man inet en ettöring, de hämtar man om man är intresserad.

Sedan så sitter man ju inte och åker 40mil för att köpa en tusenkronersbil, de köper man i närområdet.
av sudden68
picko skrev:Anledningen till min fråga är att jag tänkt köpa en bil jag kikat på. Då min turbo har rasat.
Och lite om det han ville ha va rimligt. Inte sälja så dyrt som möjligt ej heller väga den som skrot och dra av 28 kg runt 60kr i skrot vikt.

Varför skall dessa konstiga kommentarer alltid komma? Roligt? = nja vet i fn om det är

Men det vart affär av fick den för 5500 men full dokumentation sedan den va ny. Stämplad till 22500 mil och kamrem bytt för 2000Mil sedan. Så jag tror mig vara nöjd den har rullar 36000Mil hittade en rostfläck stor som 2 5 kronor som nu är fixad. Fungerande AC :P
Huvudsaken är att du är nöjd med köpet.Tycker inte 5500:- låter så farlig dyrt om den är så fin som du säger.Finns alltid dom som tycker man gjort en dum affär eller betalat för mycket för bilen.Lycka till :-)-)
av picko
Tror det vart en miss här. Jag syftade inte att någon av er påstått att man kan få en ny bes + skattad 745a 92a för 3000kr. Men man hör det hela tiden kors och tvärs och jag tycker det är lite så där. Där av jag skrev som jag skrev.

/45or är jäkla bra bilar. Det jag gav för min tyckte jag va bra pris går hur fint som helst. Man blir bara så trött när man hör den där är inte värd mer en 2-3000 menar skatten är på 2000 ska man då få bilen gratis låter orimligt.

Därför jag frågade från första början lite va dom ligger så man vet vart man ska lägga sig.
Användarvisningsbild
av Kompe
Den där såg hyggligt fin ut och tingar mellan 5 och 6 tusen riksdaler :)
Ungefär lagom tycker jag 8) Visst finns det dom som kostar mer men dom är oftast i ett helt annat skick/utrustning. :wink:
Jag gav 5000:- prutat och klart för min ljusblå metallic med gamle fronten, automatlåda och handikappsutr. :mrgreen: Utöver det så var där elhissar runt om samt en fader och ej fungerande stereo :roll: Kan lägga upp en bild sen om intresse finns ;-// 8)
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]