Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomsa
Perc skrev:Köp knappen och stickkontakten, sen kopplar du resten själv med eget relä. Det sover man bäst på. :)
Absolut
Har han dessutom kostat på sej såna dyringar så är det lika bra att göra rätt.hela vägen
Larzan skrev:Beställt 3x60w LED till bilen. CREE-dioder eller vad de heter.
Läste nånstans att de endast förbrukar 45W (ca 4A), Kan det stämma? i Så fall runt 12-15A.
Borde inte då originalkablaget hålla?
Larzan skrev:Nej, inte fulkoppla.
Utan jag tänker på om Volvo kabelsats räcker/duger till att driva dessa strömsnåla LED extraljus, det borde väl göra det.
De är i vanliga fall anpassat till 2x55w halogen, dvs ca 10A.

Dvs inköp av satsen som innehåller kupeavstängningsknapp, kabel, relä m.m.
Men 60W är ju 60W oavsett vilken lamptyp du använder. Sen att du får ett högre ljusflöde med den ena eller den andra jämfört med den första 60W-lampan. Starka LED-lampor är ju rätt nykläckta så jag vet inte vad det är för kvalitet på de du beställt. Men om vi jämför 60W Xenon och 60W halogen så borde båda dra 60W va? Men Xenonlampan ger ett betydligt högre ljusflöde (mäts i lumen) = lyser mer. Vill du däremot ha kvar samma ljusflöde så kan du gå ner i effekt.

Bilens fördragna kablage är som sagt specat för 2x55W= 110W. Din sats med 3x60 = 180W. Jag hade dragit egen matning o jord och använt bilens kablage endast för att styra relät.

Volvos var lagom i styrka, köpte Kina greje[…]

Har bara hänt i Tyskland vad jag vet när[…]

Inte lätt för bilindustrin med dessa sna[…]

S80 2007, CD-växlaren har börjat ge ifr&[…]