Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tog för givet att du haft lös spridarna när du skrev att du kört dom i provbänk, var det ett läckagetest på returflödet som du gjorde?
Jag misstänker att jag har en strulande spridare i min men ett test på returflödet var helt ok. Verkar som en spridare kan läcka så att trycket sjunker utan att ett returflödes test visar något fel.
Magnus, efter att ha läst din tråd här har jag bestämmt mig för att aldrig klaga på min traktor igen, i alla fall inte så högljutt som jag gör nu. :D :D
Har felkod pånlådan också p0740 magnetventil solenoiden i lådan elfel vilket resulterar i rivning av lådan. Har nu köpt annan bil en 9-5 aero 06. Hade en aero innan som var den bästa bil jag haft. Köpte ju D5an för alka sa att den går snålt och alltid går ich går och går men det gör inte min. Har varit i Malmö tor körning på motorväg i 140-150 lite landsväg i 100-120 gått kanon idag. Förbrukning 0, 74l milen. Men den kan ju gå i limp home när som.
dieselmagnus skrev:Har felkod pånlådan också p0740 magnetventil solenoiden i lådan elfel vilket resulterar i rivning av lådan. Har nu köpt annan bil en 9-5 aero 06. Hade en aero innan som var den bästa bil jag haft. Köpte ju D5an för alka sa att den går snålt och alltid går ich går och går men det gör inte min. Har varit i Malmö tor körning på motorväg i 140-150 lite landsväg i 100-120 gått kanon idag. Förbrukning 0, 74l milen. Men den kan ju gå i limp home när som.
Ehhh....va?

:shock:
du har aldrig bytt bränsletrycksgivaren eller mätt upp kablarna till denne ?

vet att på volvos bensinare med bränsletrycksmätare så är de inte ovanligt att man får byta dessa samt att bilen då går i limphome som extra säkerhet.
dvs pissdåligt.

å visst så högt tryck å så litet flöde du har till spridarna från pumpen , läcker de där så tappar du väldigt fort tryck men, bränslerören skulle inte läcka lite då å då utan hela tiden. de låter som nått elfel om du frågar mig som uppstår vid precis rätt temp/fuktighet/ gupp/vibration,,, you name it.
Volvo car UX

+1

Bilen offline

Startade om bilens modem då kicka det ig&ari[…]

Min 745 GLT 16V -88B

Vi pratade i en annan tråd om utrustning som[…]

Vad praktiskt. Idag ska jag avskaffa alla som &aum[…]