Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Martinhellström
Öhlins tillverkar inte dessa dämpare, Öhlins har konstruerat CES ventilen, tillverkningen av ventilen sker i Japan och levereras till MÅNGA biltillverkare som i sin tur bygger stötdämpare med dessa ventiler inbyggda för att få funktionen.
av least
MartinS skrev:Jag har kört S/V60 med 4C och med R-design chassi på testbana och jag upplevde R-design som mer följsam på banan.
Men 4C har ju fördelen att vid normal "icke-ban" körning så har du en bil som kan ställas om för olika komfortprofiler. Med R-design har du alltid samma inställning.
Användarvisningsbild
av MartinS
least skrev:
MartinS skrev:Jag har kört S/V60 med 4C och med R-design chassi på testbana och jag upplevde R-design som mer följsam på banan.
Men 4C har ju fördelen att vid normal "icke-ban" körning så har du en bil som kan ställas om för olika komfortprofiler. Med R-design har du alltid samma inställning.
absolut! Jag skulle föredra 4c alla dagar i veckan.
Användarvisningsbild
av na96gen
Kan bara hålla med! Om man inte kör på ringen varje dag med sin bil :-D
av KarlE
Men tyvärr kan man väl inte ha r-design-utseendet med Four C?
Användarvisningsbild
av na96gen
Huvudet på spiken.. :-/
Användarvisningsbild
av FWH
na96gen skrev:Kan bara hålla med! Om man inte kör på ringen varje dag med sin bil :-D
..och gör du det så ska du inte köpa en Volvo.. :roll:
Användarvisningsbild
av na96gen
FWH skrev:
na96gen skrev:Kan bara hålla med! Om man inte kör på ringen varje dag med sin bil :-D
..och gör du det så ska du inte köpa en Volvo.. :roll:
Precis, det är därför jag vill ha en V70 T6a med Four-C 8)
av V70Fredrik
Jag är iaf sjukt nöjd med Four-c i min Xc70 d5-11.
Nu är det ju inte så att man byter inställning flera gånger per dag, men "sport" läget är så sjukt
lagom enligt min smak så jag kör på den typ 90% av tiden.
Vid längre resor så kan det vara skönt att gunga fram i "comfort" läget.
I "advanced" så är den faktiskt ganska hård och passar väldigt bra om man har lite bråttom
på tex Slingerbulten, gärna med lådan i sport läget...
Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Backlampa

Jag igen, Troligen 16W Det är en som har m&a[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]

Stort tack för svar. Då blir det nog av[…]