Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xavante
Lite OT men saknar att ha 2 lägen på farthållaren. Lånade för en tid sedan en Audi med den funktionen. Skönt på bl.a. 2+1 väg som håller på att pendla mellan hastigheterna.
Användarvisningsbild
av apersson850
Du menar att den hade två olika hastigheter inlagda samtidigt, så att man kunde återgå till A eller B efter behag?
Intressant, men finns det annan trafik också så sköter den adaptiva farthållaren det själv. Om de framför saktar in, förstås.
av 2444ever
Lite konstigt att det inte är standard med 2 eller flera minnen till farthållaren, tänkt flera gånger att det skulle vara praktiskt. Men då kanske Volvo skulle bli stämda om någon av misstag hämtar minne med motorvägsfart på en 30-sträcka...
Användarvisningsbild
av joel80
Menar du att det är något slags krav för farthållare i USA att ha två lägen? Då borde alltså USA-importer ha det?
Användarvisningsbild
av joel80
Ah.. nu förstår jag vad du skrev.. det var bara jag som hade lite otur när jag tänkte. :)

I min nästa bil "ska" jag ha adaptiv farthållare.. verkar sjukt smidigt.
av Kryss70
2444ever skrev:Lite konstigt att det inte är standard med 2 eller flera minnen till farthållaren, tänkt flera gånger att det skulle vara praktiskt. Men då kanske Volvo skulle bli stämda om någon av misstag hämtar minne med motorvägsfart på en 30-sträcka...
Haha, testa nån jäkla mercedes-historia (provkörde C320) och känns på deras farthållare/bgränsare/aktiverare så kan man räkna med att lågoddsaren senast inställda motorvägshastighet aktiveras istället för låsa city-hastigheten man är på just då.
Skitfarligt :-O)
Servicetekniker

@Johannes1975 , @Johannes1975 , Kompetensen g&ar[…]

V90 läggs ner.

Liknande dialog fanns när vi beställde v[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]