Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lyssnade lite snabbt på filmen, tyckte inte att diskantljudet ändras märkbart, däremot möjligen mellanregister/bas. Nu kan jag inte de nya volvosarna, men högtalaren som syns i filmen är väl diskanthögtalare? och sedan har du en "stor" högtalare i dörren? När dörren är öppen, och du upplever det som tystare, hörs något från stora högtalaren i dörren då? Har svårt att tänka mig att volymen skulle ändras vid glapp, i så fall är det väl antingen eller, att antingen funkar den eller så är den tyst.
Provade samtliga dörrar nere i garaget idag. Förardörren glappar. Och det är samtliga högtalare i förardörren som dör imellanåt när man öppnar/stänger dörren. Vet någon om det finns något gemensamt ställe för matningen till högtalarna? Jag menar det känns ju konstigt om det är 6 st kablar och alla håller på att gå av. Känns mer som något sötrre kontaktstycke inte sitter som det ska?
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]