Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Volvo har ju kört med P-Zero Rosso i många år. De satt monterade från fabrik på den V70N-01 jag hade en gång i tiden. Jag gillar dock de däcken, jag tror jag kört upp 3 eller 4 omgångar. Visst låter de lite grann men vilket fantastiskt stabilt däck.
Nu kör jag Pirelli Scorpion Zero Assimetrico, de är absolut tystare, hur de är på vägen har jag inte velat testa ännu då inte är riktigt inkörda ännu.

Men för att återgå till frågan. R-Design chassiet är mycket bra, men det som gör att man upplever det som stötigt är mer däcken än chassiet, och det kommer man ju inte ifrån med ett standardchassie.

Vad det gäller att "bygga om" till R-Design så ger jag inte mycket för det. En R-design är så mycket mer än ett par spegelkåpor, du har det speciella skinnet, ratten och knoppen etc.

/Martin
Användarvisningsbild
av Guligan
perhall skrev:Det mycket märkliga är ju att Pirelli Zero, som har grymt torrgrepp men är mycket obekväma, var standard på R-design. Typiskt Porsche 911-däck. Satt även original på förra 7-serien 750i. Klart olämpligt. Även om VOlvo köpt in däcken billigt borde det ju skapat mindre kundirritation med GY, Conti, Dunlop eller MIch som går mycket mjukare.../PH
Men man får ut många mil på dessa hårda däck. Har kört min 2,5FT R-design minst 4000 mil på sommardäcken, (kör rätt aggressivt) och framdäcken börjar se lätt slitna ut men håller lätt även denna säsong.
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]